Jump to content

Lekkasje vindusramme P35

kes

Recommended Posts

I forbindelse med rekordnedbøren på våre kanter for noen dager siden oppdaget jeg en lekkasje i det akterste sidevinduet på styrbord side. Kombinasjonen av kraftig vind og regn har klart å presse vann inn gjennom den aktre nedre delen av vindusrammen. For de som kjenner P35 er dette nedre del av vindusrammen som skrår ca. 45 grader. Jeg har forsøkt å klemme inn litt silikon, men kommer ikke skikkelig til med dette pga konsistensen på silikonen. Jeg trenger noe som er lettflytende og som kan renne ned i hjørnet, men ikke så lettflytende som Elephant eller Capt. Tolley's (?). Er det noen som kjenner til et slikt produkt? Jeg er blitt fortalt at ved å varme opp silikon blir også denne lettflytende. Noen som har prøvd dette?

Hei!

Dette vet du sikkert fra før, men jeg brukte dette middelet( Tettemasse TEROSTAT 2759 grå patron a 310ml) til å tette ei luke på båten min, og makan til middel har ikke jeg vært borti. Her er nok forutsetningen at rammen demonteres for å få middelet i mellom. Det som var så bra med dette middelet var at når jeg skrudde til luka så tøyt det masse ut langs kantene. Tok da en trepinne med Terostat på, og bare banket på det overskytende rundt hele luka. Det fester seg umiddelbart til pinnen, og kanten blir pen og ren. Tett som ei potte.

Har prøvd Captain Tolley på stålbåten jeg hadde, og cluet her trur jeg er å bruke veldig lite om gangen ellers så herder ikke "melka" og blir bare liggende inne under lista.

Var nok ikke helt svar på det du lurte på, men jeg syns dette middelet var så bra.

Lykke til.

Halvor

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...