SandAnker Startet 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2010 Hva er grunnen til dette, er det dårlige båter, eller er det noe med designen vi ikke liker Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 gjetter vilt på pris og tilgjengelighet Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Det er vel ikke så mange som eier dem , eller har kunnskap om disse båtene her på forumet tipper jeg. Jeg liker dem jeg ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Denne erfaringen kjenner jeg igjen. Jeg har hatt en tråd gående (Skal ha ny båt 34 - 37 fot), og der etterlyste jeg erfaringer på de Italienske båtene. Det var lite respoens. Jeg hadde imidlertid ikke så stor tro på at noen av disse båtene var aktuelle for meg, så det var mer en kuriositet at jeg etterlyste innspill på italienske båter. Etter at jeg for alvor startet søket på ny båt, så bestemte jeg meg for å se bærmere på noen av disse. Enden på visa ble at jeg har skrevet avtale på kjøp av en 06 mod. Gobbi 345. Cranchi 34 Z syntes jeg også virket tiltalende, mens Sessa 35 falt igjennom. Når jeg får båten hjem, skal jeg mer enn gjerne dele de kommende erfaringene. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Hei Gratulerer med en fantastisk båt. Har sjølv en eldre cranchi. Det som kjennetegner desse båtane er bra skrog og nydelig finish. Dei er gode i sjøen og 345 har lite planingsknekk. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Kjørte selv 120 mil for å se på en Gobbi 315 før vi kjøpte Scand'en vi har nå. Var mer eller mindre avgjort at det var denne båten vi skulle ha viss alt var ok. Det var et dønn strøket eksemplar og vi var veldig imponert. På prøveturen opplevdes den som en god sjøbåt. Men, når jeg satt i førerstolen så jeg rett o en kraftig bøyle som lå i overkant av vindskjerm. Enten måtte jeg sitte å strekke meg og se over (gjennom dårlige kalesje vinduer) eller sitte som en sukker S og se under. Dette iriterte meg såpass mye at da madamen også følte at da hun satt i benken på siden, satt hun så lavt at hun ikke så utover i det hele tatt. I tillegg var targabøylen så bred nede på sidene at den tok veldig mye sikt. Dette gjorde at vi kanselerte hele greiene. Har ikke vært ombord i 345'en men ville sjekket nøye om de samme problemene går igjen der... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.