Lykken VI Startet 9.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2010 Jeg fant en båt i dag rett ved Vågen havn i Frosta kommune. https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29989/09102010169.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29989/09102010166.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29989/09102010170.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29989/09102010167.jpg Fikk ikke tatt bilder før floa kom, men det så ut til å være en yanmarin, 18 fot kansje. Med en Suzuki 4takt som har fått knekt stammen. Den er hvit og blå med gul og rød stripe og svart bunnstoff, muligens bått bunnstoff innenfor det svarte. Har varslet Politiet, men de har ingen ordning for å redde den. Kansje noen her vet om noen som savner en slik? Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Ser nesten ut som at den har kjørt på land... Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Huff å huff, ikke så godt å vite hva som har skjedd her, får håpe det har gått bra med båtføreren. er det gjort noe søk, eller kan den ha slitt seg bare? Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 (redigert) Denne har åpenbart kjørt på land. Er ikke politiet interessert i å finne ut hva som er skjedd med eieren?? Redigert 9.Oktober.2010 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Det som er rart er at stammen er knekt av og det er skjær i nærheten.... Skal ned dit nå igjen for å skjekke at tauet som jeg bandt den fast med i morges "holder. Håper det ikke var folk i den i natt.... Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Bearded Beast Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 en yamarin med suzuki? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 (redigert) [i]Jeg fant en båt i dag rett ved Vågen havn i Frosta kommune. Har varslet Politiet, men de har ingen ordning for å redde den.[/i] Skremmende svar av politiet. Hvilket grunnlag har de for å si at det ikke har skjedd en ulykke?, om de da ikke har fått melding om dette før, og således er klar over den - de burde i såfall ha varslet HRS Håper de i det minste tok kontakt med nærmeste Hovedredningssentral, ev nærmeste kystradio. Det kan jo være noen som har gått på og trenger hjelp (er vel loveligt sent nå) Beste å gjøre om man kommer over en slik båt --kontakt kystradioen på 120 og de varsler garantert hovedredningssentralen, og da blir det satt igang søk/leting/undersøkelse på hva som har/kan ha skjedd. Redigert 9.Oktober.2010 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bearded Beast Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 såsåså, var det ikkje et tau i land man så på eine bilde da Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Skal ned dit nå igjen for å skjekke at tauet som jeg bandt den fast med i morges "holder. ... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 politiet har da ingenting med bergning av båter å gjøre. Er det så lurt å begynne binde fast vrakgods? i værste fall ender man opp som ansvarlig for å rydde opp Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 På hvilken måte skal han kunne bli ansvarlig for å rydde opp? Det er da en selvfølge å prøve å berge/sikre båten! Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Da jeg kom til båten var eier og venner i ferd med å redde det som var igjen av båten. De hadde varslet politiet selv i natt sa de. Ingen hadde gjort seg noe. Hjalp de å snu båten. Båten er vel tilnærmet totalvrak... Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Godt det ikke var verre da. Synes det var rart at politiet ikke var mer interresert i saken, men det spørs jo litt hva de fikk vite og da. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Det var jo veldig greit å finne ut, fint å vite at ingen er savnet! Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 politiet har da ingenting med bergning av båter å gjøre. Det er ikke alltid så enkelt at det kun er snakk om å berge båten. Finner man en havarert båt, er det en viss mulighet for at noen er savnet. En av politiets spesialoppgaver er å organisere rednings- og leteaksjoner. I dette spesielle tilfellet visste politiet muligens at ingen var savnet. Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 10.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Er det så lurt å begynne binde fast vrakgods? i værste fall ender man opp som ansvarlig for å rydde opp Det kan ikke være slik at "man ender opp som ansvarlig" når en finner vrak/forlist båt som også kan drive bort og forårsake skader på andre båter/ brygger ??? I såfall vil jeg i fremtiden evnt sikre så godt jeg kan og la være å oppgi mitt navn. Men jeg fikk faktisk skryt av Politiet pga av at jeg vasset ut og forsøkt å sikre så godt jeg kunne. Jeg hadde gjort mer enn forventet sa de. Jeg er også rimelig sikker på at om båt er forsikret så er forsikringselskapet godt fornøyd med at evnt følgeskader blir redusert. Og at du ikke kan belastes for annet vrakgods. Det er i mitt hode en plikt og hjelpe til, når uhell har oppstått. Og det tror jeg de aller fleste vil gjøre. Denne båten hadde sannsynlig drevet bort og blitt liggende på bunnen, da den ikke fløt mer enn i 5 til 10 min. Selv etter at den ble snudd og lenset for vann. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.