innaskjærs Startet 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2010 Alpha one genII drev 04 mod. Drevet har hatt service hos merkeforhandler. Det har gjennom hele sesongen vært lite olje i beholderen (Min/max), nesten tomt. Skiftet i høst og drenerte 1,3 liter. Fylte på 1,9 liter som beskrevet i manual. Ingen lekkasjer er registrert noen sted. Har verkstedet vært kjip med nivået ved bytte i fjor, eller har oljen forsvunnet et annet sted!!! Jeg har aldri oppdaget en eneste oljeflekk rundt motoren noen gang. Kan drevet ha tatt skade tro...!!!??? Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
SeaRaymond Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Det er normalt at nivået kan synke noe etter skiftet, dette fordi evt luftlommer som oppstår under oljeskift vil ledes ut i ekspansjonstanken og olje renne ned og fylle tomrommet. En annen mulighet er lekasje, da enten til sjø, drivknutebelg eller motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Tror neppe at oljen lekker ut, da vil isåfall fargen endre seg i tanken etterhvert som den har fått ekspandert noen ganger. som SeaRaymond skriver kan det være luft i drevet, det kan være luft som ikke ble presset ut når ny olje presses inn, det er også lett å få luft i oljekannen og pumpe inn luftbobler. Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Jo,men jeg kan ha kjørt med 0,6 liter for lite olje på drevet (ref drenering av 1.3 og påfylling av 1.9l..Det er ikke bra tror jeg da.... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.