Jump to content

Flipper 520 HT eller Bella 560 HT og motorvalg

BårdK

Recommended Posts

Er ganske grønn på små båter, men har nå funnet to kandidater til hyttebåt som smale nok til båtplassen min. Jeg har i den forbindelse tre spørsmål:

1) Er begge disse av god finsk kvalitet (beslag, plastdetaljer, puter og trekk osv.)?

2) Hvor stor motor trenger jeg for en famile på to normale voksne og to barn uten å måtte sende folk frem i baugen for å få båtene i plan? Det er ikks så viktig om toppfarten er 28 eller 33 knop, men jeg må ha nok krefter til enkel planing.

3) Bella kjører kampanje nå med Mercury 80 EFI. Er det stor kvalitetsforskjell på påhengsmotorer (har selv en svakhet for Honda og Suzuki), men forhandlerne ser ut til å gi bedre priser på pakker av egne båter og egne motorer.

av disse to vil jeg valgt bella 560 ht så vil jeg at suzuki 60 hk eller større motor båten går fint med 60 hk 30 knop

eller 70-90 suzuki.ps har 115 hk suzuki 2006 mod uten et feil slag gått 160-170 timer. kjøp suzuki.

ps HAR IKKE VILET KJØPT MERCURY MYE ER PROPLEMER.

1.SUZUKI

2.YAMAHA

Redigert av ibizafan (see edit history)

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Har en Flipper 520HT med 60hk Mercury 4-takt. Båten er solid og har bra kvalitet. Bella 560 er jo litt større, men har også mer omfattende innredning med kokemuligheter, så plassen ombord er omtrent den samme. Har du ikke bruk for kokemulighetene ville jeg (som vi gjorde) valgt Flipper. 60Hk holder fint til 2 voksne og 2 barn. Med 4 voksne (ca 70 kg) må en gå frem for å få den i plan.

Toppfart når jeg er alene er 32 knop. 28knop med 4 voksne (ferskvann). Motoren har fungert problemfritt i 4 sesonger, så jeg tror ikke kvaliteten er spesielt dårlig.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...