Executive Startet 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2010 På litt sikt må jeg vel krype til korset og installere diesel i min kjære Styling. Men jeg har sansen for enkle motorer uten turbo, tannreimer og massevis av elektronikk. Har kikket litt på sidene til marinediesel. http://www.marinedieselengineering.com/md/engines/md-200/ Er det noen av dere som har denne motoren og vil dele erfaringer? Jeg klarer meg med 200hk da min nåværende er bensin 230hk. Diesel har vel en smule høyere moment slik at jeg allikevel kommer greit over kneika Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Hvis du har lest noen av de andre 'motortrådene' er, så har du sikkert sett at Hulda har en 6,2L montert. Den du titter på, 6,5L er en bedre motor. Den er, som du ønsker, ukomplisert, lettstartet og råsterk. Min motor er trimmet så langt ned som det går, til 140 hk. Tviler ikke på at du kommer til å bli fornøyd med 6,5-literen. Du vil ha behov for ekstra støydemping. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 10.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Takk. Joda, har lest litt i motortrådene. ser at det er endel utfordringer med noen utgaver av disse V8 maskinene. Men en selvpuster må da være finfint. Er støynivået spesiellt høyt på disse siden du nevner støydemping? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Det er naturligvis dramatisk relatert til en selvpustende bensin V8. Ellers så er de vel sånn midt på treet innenfor dieselmotorene når det gjelder støy. Generelt vil forkammerdiesler ligge i det lavere området relatert til direkteinsprøytede. Disse motorene er jo forkammermotorer. Dessuten har de hydrauliske ventilløftere, slik at ventiltikking ikke er noe å tenke på. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 (redigert) Den veier jo vesentlig mindre enn f.eks. en 4,2L mercruiser diesel, til tross for over 50% større sylindervolum og to sylindre ekstra.. Det er jo noen man må tenke på.. hvorfor er det slik forresten ? (ok noen kg sparer man jo uten turbo og intercooler så klart, men allikevel). Må forøvrig si meg imponert over denne http://www.marinedieselengineering.com/md/engines/vgt-500/ 500 hk, 1130 Nm og 455 kg begynner å bli temmelig imponerende av en marinedieselmotor Jeg trodde de bare leverte kompressormatede motorer men nå har de jo en hel serie med 6,6 liters turbomotorer også. "The new VGT engines are all based on the 6.6L 32-valve V8 configuration, a much larger displacement platform than other engines in the same power range. Even with its large displacement it is at the same time a much smaller package and with a lower weight" Da ble de nok plutselig litt mere interessant for mange skulle jeg tro. 350-hesteren med 720 NM burde vel mercruiserdrevene greie med, iallefall de kraftigste utgavene. Og når samme motor leveres med inntil 500 hk burde driftssikkerhetsmarginene være gode på 350 hk-nivået. Den store fordelen med disse V8'erne er jo at de passer i langt flere motorrom enn rekkesekserne pga. lengden. Og de må nødvendigvis bli vesentlig rimeligere enn VW Marines nye high-tech V8 TDI-350. Og nå kommer den snart med doble kompressorer.... http://www.marinedieselengineering.com/md/engines/tsc/ Redigert 10.Oktober.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.