Ribtjenester Startet 10.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2010 (redigert) Takk for hjelpen i helga, utrolig bra levert når vi trengte bistand på borgen på lørdags kveld. Jobben blei utført kjapt og uten bølger;) Vi trengte medisinsk bistand til min kone, kaldte opp gutta på kanal 16 som umiddelbart reiste inn til drøbak og henta gutter fra AMK deretter bar det ut til oss som lå i gjestehavna på borgen, sjømann losa de trykt inn mens jeg og fru sjømann tok oss av kona mi, fra jeg ringte AMK til de var ute hos oss tok det ca 20 min.PS. sykebilen kom fra Ski:) Bra levert gutter Hilsen Morten Redigert 10.Oktober.2010 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tom Rør Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 (redigert) De leverer som vanlig! Takk for sist Hils Mor Mvh: Trude og Tom Redigert 10.Oktober.2010 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Stormbull som hjalp? hva var problemet? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Godt du er fornøyd, B.Morten men når du først har valgt å skrive om det så kunne det være greit med "litt mer kjøtt på beinet". Hva skjedde? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ribtjenester Svart 10.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 (redigert) Kona er sterk diabetiker, derfor hender det vi trenger hjelp av og til. Takk også til tjømeradio og Rødekors gutta i Svelvik forige helg Ja det var stormbull:) Hilsen Morten Redigert 10.Oktober.2010 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
roaldbj Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Jeg synes ikke det er nødvendig å skrive mer enn hva Bavaria.Morten skrev i sitt første innlegg i tråden. Det var behov for medisinsk hjelp. Detaljer ut over dette er etter mitt skjønn ikke nødvendigå offentliggjøre her på BP. At hjelpen kom så fort er enestående. Deler takknemligheten i forhold til redningsskøyta. Jeg har selv fått hjelp fra den og setter stor pris på den flotte innsatsen til redningsskøyta. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Jeg ser første innlegget ble redigert med mer info etter jeg la inn mitt innlegg, har absolutt ikke behov for mer enn det som står der nå... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
rogeri Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Fint at det gikk bra ...og at ingen ble livsfarlig skadet eller omkom i bølgene...! Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Fint at det gikk bra ...og at ingen ble livsfarlig skadet eller omkom i bølgene...! Unskyld rogeri, men det var en unødvendig komentar. Om du leser hva det gjaldt så hadde du spart oss deg for den. Slike komentarer som er unødvendige på BP, men det er min mening Redigert 11.Oktober.2010 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bitteliten Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Takk for klargjøringen Morten. Fint at gutta var på pletten. Det er en stor fordel med korte avstander. Stormbull er ute av drift i 14 dager nå. Da er det skøytene i Oslo, Moss som kan bistå i indre Oslofjord. Roaldbj - Morten la til en hel del info i sin redigering av innlegget. Før det stod det omtrent bare "takk for hjelpen" Redigert 11.Oktober.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Slike komentarer som er unødvendige på BP, men det er min mening Du! Der er vi svært uenige, du å jeg......! Regner med, og tror vel det er best at moderatorene tar seg av det som måtte være av upassende innlegg fra min side...!! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) såså... tror nok BavariaMorten er i utmerket stand til å ivareta sin integritet og til å sette grense for hva han vil dele her, selv på spørsmål om mere kjøtt på benet. Det handler om å bry seg og vise omtanke, og jeg kan ihvertfall ikke se annet enn at det er det SveinHa gjør. BavariaMorten hadde nok sagt ifra om, dersom han ikke ønsket å si mere om selve årsaken til behovet for bistand. Dette er en god påminner om at RS er en nødvendighet OG at man ikke vet når man har behov for bistand. Nå kjenner jeg ikke geografien så godt hos dere i øst, men er Borgen en plass uten bilvei, og RS er alternativet til luftambulanse? Noen steder er det umulig for luftambulansen å gå ned og da er jo RS eneste mulighet. Redigert 11.Oktober.2010 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Til info for de som ikke er lokalkjent, er "Borgen" er kortformen for Oscarsborg festning med gjestehavn lokalisert på øya Kaholmen i det smaleste av Oslofjorden rett overfor Drøbak. Her har redningsskøyta base, 5min unna gjestehavnen. Og det er egen helikopterlandingsplass på øya. Lars H. Redigert 11.Oktober.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Ja, da er jo fasilitetene til den havna tatt ivare :) Egen hokus-landingsplass, er det avkrysset i havneguiden? :) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Litt av det jeg ville frem til med denne mailen var og også rose gutta som stort sett redder liv og matriell. Det med sykdommen til kona mi er jo egenlig ikke noe hemmelighet, og som 90%av norges befolkning vet for lite om. Og til de som spør om jeg kan dokumentere min påstand så kan jeg ikke det. men begynner og få mye erfaring i folk sin uvitenhet og jeg forteller ofte om hvordan ting fungerer og ikke fungerer når det gjelder diabetes. Er ganske sikker på at de vi ommgås på land og vann har fått en viss forståelse for sykdommen. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Eureka Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Hadde det vært en ide å lage en egen sak her på BP om førstehjelp? ikke bare i forhold til skader og ulykker, men også førstehjelp i forhold til sykdomer, slik som diabetes, epilepsi, infarkt, blodpropp, slag osv osv ? Om mulig også en todelt sak, en som baserer seg på "lærebok" stoff i form av dokumentarkiv, og en som inneholder persolig kunnskap og erfaringer som gir kjøtt på beinet. -bare en tanke... blir litt opp til de som administrerer denne siden for å legge opp til systematisk og oversiktlig opplegg. Redigert 11.Oktober.2010 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Hei bavaria Morten. Har en datter som har diabetes. Hun har insulinpumpe som kan anbefales hvis Dere ikke har erfaring med det. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Ribtjenester Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 [quote name='Sit' timestamp='1286799982' post='1040944' Har en datter som har diabetes. Hun har insulinpumpe som kan anbefales hvis Dere ikke har erfaring med det. Vi har også hatt pumpe, men hennes diabetes er nesmest umulig og regulere pga. antistoffer som lagres insulinet i kroppen. i tillegg er det mye smerter inne i bildet som gjør at kroppen produserer adrenalin som igjen fører til økt blosukker. De siste årene har det kommet "pumper" som også til en hvis grad holder kontroll på sukkeret også. disse pumpene settes sonden muskulært noe som medfører en forsinkelse i målingene, ved raske fall og stigninger blir det da derfor helt umulig for oss og bruke dette utstyret. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Avsluttet_1 Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 11.Oktober.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Har din kone sånn SOS armbånd, sånn at vanlige folk kan finne ut at hun har diabetes om noe skjer? Vi har hatt men ingen tenger over at det var der når situasjonene inntraff. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) En 1. hjelps tråd tror jeg vi skal være veldige forsiktige med. Både fordi førstehjelpskunnskapen og rådene endres stadig og fordi det er mye utdatert kunnskap. Dette er basert på min lille førstehjelpsutdanning med et 40 timers kurs for litt over 1 år siden og hjertestarter kurs i våres. Jeg føler meg på ingen måte utlært, og veldig mye av den kunnskapen jeg hadde fra før av måtte avlæres. De som driver med dette profesjonelt har ekstremt mye kunnskap og ikke minst erfaring. Mitt råd er at alle melder seg på de kursene som feks det lokale røde kors eller Luftambulansen arrangerer. Alle bør ha et slikt kurs. Det er så lite som skal til for å redde et liv. Vi har arrangert det på jobben hos oss i forbindelse med at vi kjøpte inn hjertestater (eller hjertekanskjestarter som det kanskje bør kalles ) Diabetes er en vanskelig sykdom å gi førstehjelp på - også fordi det er vanskelig å diagnostisere et "sukkersjokk". Pasienten kan virke ruset/full/agressiv/apatisk og tilstanden er alvorlig og kan utvikle seg veldig raskt. Jeg ville sikret de viktigste funksjoner(hjerte og pust) og sikret rask transport til sykehus. Informasjon fra pårørende er viktig - også om de har tilgang på medisiner. Det kan leses litt mer om dette her http://home.online.no/~kneshei/diabetes.htm Redigert 11.Oktober.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Det var bra at det gikk bra med Tove,og at dere ikke var alene godt og ha noen gode venner i som kan bistå ,om ikke annet enn sin tilstedeværelse du får hilse inn til a mor. Hilsen Kari og Halvard. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 11.Oktober.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Enig med deg jeglikerdegogså. AMK 113 er utrolig proffe og hjelpsomme. Jeg kjenner godt ei dame som redda mannen sin for noen måneder siden. Han fikk hjertestans på kjøkkenet en morgen - og hun tok HLR etter veiledning fra AMK på høyttalende mobiltelefon. Etter 10 minutter kom ambulansen med hjertestarter og oksygen og fikk igang hjertet. Uten hjelp fra AMK hadde nok ikke han vært her i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.