Jump to content

fjerne plombe på yamaha 4 hk

leopard

Recommended Posts

Som det fremgår av andre tråder så er den 1996 eller eldre hvis det er en A-utgave. Er vel nærmest for en regel å regne dette, at utenbordsmotorer er vesentlig eldre enn oppgitt. :sad:

jeg tenker her på på modellbetegnelsen:https://baatplassen.no/i/index.php/topic/3850-er-4hk-paahenger-egentlig-5hk/page__view__findpost__p__43499.

4BC = 103cc = 5HK motorer. Disse er spessielt tatt inn i Norge (m. 4hk emblem). Før ca. 1996 heter de 4AC = 83cc = 4HK motorer.

Se her for å fastslå årsmodell.

Den bokstaven som angir produksjonsår står innslått et annet sted på skiltet.

4BC = 103cc = 5HK motorer. Disse er spessielt tatt inn i Norge (m. 4hk emblem). Før ca. 1996 heter de 4AC = 83cc = 4HK motorer

Jeg er enig i at 4hk het 4A før 1996, men det betyr ikke at du ikke fikk kjøpt 4A i 1997.

Yamaha har ofte flere versoner av motorer med samme hk på markedet samtidigt.

Du kan feks fortsatt få 2010 mod F9.9f som er en "ren 9,9hk" selv om F9,9h som er 15hk har kommet i salg.

Som sagt mener jeg 4A ble produsert til 2003, og har ikke sett noe i den andre tråden som sier noe annet..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...