Jump to content

Dieseltilførsel når man har to varmeapparater

Sun Flyer

Recommended Posts

Det er smale forhold på tilførselen så du vil sikkert strupe den for mye til å få begge til å gå riktig. Mitt tips er å lage til et vanlig CAV-filter/vannavskiller med to utganger og forsyne ett apparat fra hvert uttak. Du får overganger direkte fra filteret til slangedimensjonen for varmeren.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Her viser bildet hvordan jeg har gjort det.

Filteret hører opprinnelig til generatoren, så det hadde en ledig utgang og en ledig inngang.

Ettersom hver varmer har sitt eget filter, brukte jeg begge.

Dette har fungert godt en sesong.

Det er en fordel med kortest mulig vei fra filteret til pumpa (sugeside), derfor den krappe bøyen på den sorte slangen som ble smidd i vannkokeren. Trykksiden er her ca 7 m.

Det er også en fordel med jevn stigning for å få lufta ut av systemet.

Nevner også at disse gummi skjøtestykkene har en begrenset varighet og kan begynne å lekke eller suge falsk luft. Verd å sjekke hvis varmeren fusker.

Ved montering er det en fordel å la plastrørene gå "butt i butt" inne i skjøtestykket for å skjerme skjøtestykket mest mulig.

Jeg har fjernbetjent stenging av drivstofftilførsel til filteret og stenger derfor til generator og to varmere i en operasjon.

Har lagt drivstoff, strøm og styrestrøm i et felles trekkerør av myk støvsugerslange for vern og lyddemping. Løse drivstoffslanger kan lage mye lyd.

Husk å isolere varmluftsslangene.

For best tempregulering, er ekstern tempføler å foretrekke. Har en med og en uten.

Lykke til!

99.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...