kjeterik Startet 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2010 Jeg har sett litt på en ankervinsj av denne typen http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=24381345 Å lurer på om noen har erfaringer med denne? Skal ha denne på en steady 520r så den trenger ikke å være så kraftig. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 et godt råd når man kjøper ankervinsh er å kjøpe av kjent fabrikat da ungår du unødige problemer som ofte følger med "billigvinshene" lykke til med valget av vinsh! Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Ok. Men bare problemet er prisen. Det blir ganske dyrt når man skal ha elektrisk frislipp å fjernkontroll. Jeg har sett på en del vinsjer men alle er liksom for større båter som må være kraftige. Er det noen som har en vinsj å annbefale? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 min Ilas Captain 500 er en utrolig god vinsh hvis ikke vet jeg at quik produserer en 250 watts vinsj som burde være mer enn nok for din båt sjekk ut de normale båtustyrsnettbutikkene om du finner noe Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Ser ut til at quickvinsjer har en pris som er overkommelig.... Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 ja og jeg har hørt mye posetivt om disse grunnen til at jeg fraråder deg å kjøpe en vinsje av et usikkert frbrikat er at "ingen" har erfaring med disse og at hvis du får et problem med den kan det være en useriøs inportør/selger som ikke vil gi deg noen garantier og med en såpass dyr og viktig invistering er det noe av det jeg ville lagt stooor vekt på Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Ja det er vel lurt å ikke gå for det billigste alternativet. Det kan jo være kjedelig når båten ligger ute å fjernkontrollen slutter å virke.... Jeg har tenkt på et 10 kilos bruce galvanisert anker. Tenker det er tungt nåkk. Hvilken ordning annbefaler dere for å ha ankeret i når det ikke brukes? Har sett på flere forskjellige men vet ikke hva som passer til hva. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 syns da 10 kilo bruce er litt vel overkill. holder nok med 7,5 har selv 10 kilo på min 3 tonns 25 fots snekke og det er tilstekkelig! husk på at en bruce har 3 ganger (minst!) holdekraften til en paraplydregg Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Hvordan holder det på sandbotten? Hva har du ankret i når du har det oppe? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Jeg har en Brucekopi på 7.5kg i båten min, en 17ft Nordkapp. Den veier rundt 700kg. Bruker 40mtr dreggetau og sleper ankeret til det graver seg ned, og der sitter det. Har ikke løsnet, selv med mye bølger fra båter som har gått forbi. Sitter dønn. Må bakke over det for å få det opp. Da brytes det lett opp fra sanda. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
:båt1 Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 når ankeret er oppe ogh du har vinsj er det vanlig å montere en såkaldt ankerrulle til enten badeplattformen eller skroget (se link) ankeret mitt sitter som støpt i nesten alle bunnforhold inkludert sand så tror ikke det sakl være noe problem en slik ankerrulle følger med på de fleste ankervinsjpakker eller kan kjøpes separat til en pris av gjærne 1-2000 en liten link til en ankerrulle http://seatronic.no/ankervinsj-plattformruller-c-229_364/plattformrulle-43-cm-p-1188 dette er en rulle som er beregnet for bruceanker og festes på badeplattform Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Du kan lese mer om South Pacific her: http://www.southpacific.com.au/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=60 Om det ikke er så kjent i Norge, så bør ikke dette innvirke på kvaliteten. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 15.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Nå er quick mini genius bestilt å håper på at monteringen går greit.... Takk for alle svar og synspunkter:-) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 værsegod for svar og synspungter tror du vil bli fornøyd med den nye vinchen din gratulerer så mye!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.