Jump to content

Ankervinsj South Pacific 710Fs, erfaringer?

kjeterik

Recommended Posts

ja og jeg har hørt mye posetivt om disse

grunnen til at jeg fraråder deg å kjøpe en vinsje av et usikkert frbrikat er at "ingen" har erfaring med disse og at hvis du får et problem med den kan det være en useriøs inportør/selger som ikke vil gi deg noen garantier :headbang: og med en såpass dyr og viktig invistering er det noe av det jeg ville lagt stooor vekt på

Ja det er vel lurt å ikke gå for det billigste alternativet.

Det kan jo være kjedelig når båten ligger ute å fjernkontrollen slutter å virke....

Jeg har tenkt på et 10 kilos bruce galvanisert anker. Tenker det er tungt nåkk.

Hvilken ordning annbefaler dere for å ha ankeret i når det ikke brukes?

Har sett på flere forskjellige men vet ikke hva som passer til hva.

Jeg har en Brucekopi på 7.5kg i båten min, en 17ft Nordkapp. Den veier rundt 700kg. Bruker 40mtr dreggetau og sleper ankeret til det graver seg ned, og der sitter det. Har ikke løsnet, selv med mye bølger fra båter som har gått forbi.

Sitter dønn. Må bakke over det for å få det opp. Da brytes det lett opp fra sanda.

Føkk deg...

når ankeret er oppe ogh du har vinsj er det vanlig å montere en såkaldt ankerrulle til enten badeplattformen eller skroget (se link) ankeret mitt sitter som støpt i nesten alle bunnforhold inkludert sand så tror ikke det sakl være noe problem

en slik ankerrulle følger med på de fleste ankervinsjpakker eller kan kjøpes separat til en pris av gjærne 1-2000

en liten link til en ankerrulle :flag_bp:http://seatronic.no/ankervinsj-plattformruller-c-229_364/plattformrulle-43-cm-p-1188 dette er en rulle som er beregnet for bruceanker og festes på badeplattform :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...