Rikosjett Svart 12.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 noen skaper trøbbel, men har prøvd å løse dette på en måte som gagner oss begge.. han har mer en nok plass til rådighet og jeg trenger båtplass Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Her bør du stå på ditt! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Hvis du har tinglyst rett på Båt/Bryggeplass har du jo bukta og begge endene på fyren. Her har vedkommende bevisst prøvd å lure deg med "professoren" sin. Jeg hadde ikke nøyd meg med å legge noen liten 17 foter der. Egen brygge hadde jeg satset på. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Jeg hadde ikke nøyd meg med å legge noen liten 17 foter der. Egen brygge hadde jeg satset på. Er dette for å bedre på naboskapet med grunneier? Eller er det noen annen grunn til at du ville gjort dette... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hansi Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Kan ikke skjønne annet enn at du har gode kort på hånden. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 12.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Grunnen er for det første at jeg trenger en båtplass Den andre grunnen er at jeg ønsker å benytte de servitutter tomta jeg har kjøpt til en høy pris innehar disse rettighetene. Jeg er overhodet ikke ut etter jævelskap men ønsker å benytte en de muligheter tomta gir. Grunneier ble gjort klar over dissen heftelsene da han kjøpte hovedbruket for ca 10 år siden. ¨ Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Grunnen er for det første at jeg trenger en båtplass Den andre grunnen er at jeg ønsker å benytte de servitutter tomta jeg har kjøpt til en høy pris innehar disse rettighetene. Jeg er overhodet ikke ut etter jævelskap men ønsker å benytte en de muligheter tomta gir. Det var vel ikke deg Sydvestens kommentar var rettet mot, men Mix. Forøvrig tror jeg de som sier at du kan ta det med ro og vente, har rett. Du har helt klart retten på din side. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Rikosjett Svart 12.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 beklager går fort i svingene her. 3 uker gamle tvillinger som hyler i kor :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Er dette for å bedre på naboskapet med grunneier? Eller er det noen annen grunn til at du ville gjort dette... La meg si det slik, hadde du Superkverulanten vært grunneier hadde jeg lagd så mye F jeg bare hadde maktet. I Rikosjetts tilfelle hadde jeg krevd de tinglyste rettighetene han har ifølge grunnbøkene. Men jeg hadde engasjert advokat. Her har du verdifulle rettigheter som følger tomta di. Og tydeligvis har naboen tenkt å skvise deg for din tinglyste rettighet. Stå på. (og drit i misunnte kverulanter her på forumet) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 12.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Skal holde dere oppdattert. Ser ut som jeg får dekket advokat via industrienergi. Det gjør seg da disse gutta tar betalt for å skrive brev. Håper jeg finner en god advokat, tips noen (Trondheim) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 Jeg ville ringt han en gang til før jeg hadde hyret advokat. Bare for kort å informere om at: "jeg vet hva jeg har krav på og det er ... Du kan ta å drøfte dette med professoren din. Hvis du ikke er interessert i å følge avtalen som er tinglyst skal jeg hyre en advokat som kan drøfte saken med deg og professoren men jeg vil oppfordre til at vi finner en fornuftig løsning uten utgifter til advokater." Dette på en høflig og saklig måte. Håper det ordner seg for deg :) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2010 (redigert) Jeg ville ringt han en gang til før jeg hadde hyret advokat. Er helt enig her, dialog er bedre enn å hyre inn advokater... dog har jeg mere tro på en personlig samtale om hvordan en skal løse dette, være løsningsorientert.. Det å provosere med å ta seg tilrette med brygger og slikt har jeg liten tro på.... Redigert 12.Oktober.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Rikosjett Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2010 ja og julenissen kommer tidlig i år :-) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2010 Skal stikke innom han personlig,men må vente på postgangen fra Statens Kartver slik at kan få lese den mens jeg er tilstede. Det blir i såfall siste forsøk på godvilje! Hele det gamle kystsammfunnet er styrt av folk som helst ønsker å sette opp piggtråd gjerde rundt tomta Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 13.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2010 Jeg kan heller ikke se annet at du må ha en god sak her. Kan være smart å ta med det du har av dokumentasjon når du skal i møter med han. Ta med DENNEDu bør også få navnet til denne professoren han henviser til, så har du dokumentasjonen din om det skulle bli nødvendig med advokat her. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2010 takk for det skal få printa ut den Sitér dette innlegget Link to post
Holmedal Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Gammel tråd, men greit å oppdatere den med fakta. Lov om fritids- og småbåterPublisert: 4. mars 2008. Oppdatert: 26. juni 2013. Jfr. tidligere lover 3 des 1948 nr. 3 om registrering og merking av småfartøyer, 19 aug 1994 nr. 57 om registrering av fritids- og småbåter og 27 april 1995 nr. 16 om trygg bruk av fritidsfartøy. I loven defineres fritids - og småbåter på denne måten:1. småbåt, enhver flytende innretning som er beregnet på og i stand til å bevege seg på vann, og som har en største lengde på inntil 15 meter; 2. fritidsbåt, enhver flytende innretning som er beregnet på og i stand til å bevege seg på vann med en største lengde på inntil 24 meter, og som brukes utenfor næringsvirksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.