Jump to content

Småbåt, størrelse? (definisjon)


Rikosjett

Recommended Posts

 

Jeg hadde ikke nøyd meg med å legge noen liten 17 foter der.

Egen brygge hadde jeg satset på.

Er dette for å bedre på naboskapet med grunneier? Eller er det noen annen grunn til at du ville gjort dette...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Grunnen er for det første at jeg trenger en båtplass

Den andre grunnen er at jeg ønsker å benytte de servitutter tomta jeg har kjøpt til en høy pris innehar disse rettighetene.

 

Jeg er overhodet ikke ut etter jævelskap men ønsker å benytte en de muligheter tomta gir.

 

Grunneier ble gjort klar over dissen heftelsene da han kjøpte hovedbruket for ca 10 år siden.

 

¨

Link to post
Share on other sites

Grunnen er for det første at jeg trenger en båtplass

Den andre grunnen er at jeg ønsker å benytte de servitutter tomta jeg har kjøpt til en høy pris innehar disse rettighetene.

Jeg er overhodet ikke ut etter jævelskap men ønsker å benytte en de muligheter tomta gir.

 

Det var vel ikke deg Sydvestens kommentar var rettet mot, men Mix.

 

Forøvrig tror jeg de som sier at du kan ta det med ro og vente, har rett. Du har helt klart retten på din side.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Er dette for å bedre på naboskapet med grunneier? Eller er det noen annen grunn til at du ville gjort dette...

La meg si det slik, hadde du Superkverulanten vært grunneier hadde jeg lagd så mye F jeg bare hadde maktet.

 

I Rikosjetts tilfelle hadde jeg krevd de tinglyste rettighetene han har ifølge grunnbøkene.

Men jeg hadde engasjert advokat. Her har du verdifulle rettigheter som følger tomta di.

Og tydeligvis har naboen tenkt å skvise deg for din tinglyste rettighet.

Stå på. (og drit i misunnte kverulanter her på forumet)

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringt han en gang til før jeg hadde hyret advokat.

Bare for kort å informere om at: "jeg vet hva jeg har krav på og det er ... Du kan ta å drøfte dette med professoren din. Hvis du ikke er interessert i å følge avtalen som er tinglyst skal jeg hyre en advokat som kan drøfte saken med deg og professoren men jeg vil oppfordre til at vi finner en fornuftig løsning uten utgifter til advokater."

Dette på en høflig og saklig måte.

 

Håper det ordner seg for deg :)

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringt han en gang til før jeg hadde hyret advokat.

 

Er helt enig her, dialog er bedre enn å hyre inn advokater... dog har jeg mere tro på en personlig samtale om hvordan en skal løse dette, være løsningsorientert.. Det å provosere med å ta seg tilrette med brygger og slikt har jeg liten tro på....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Skal stikke innom han personlig,men må vente på postgangen fra Statens Kartver slik at kan få lese den mens jeg er tilstede.

 

Det blir i såfall siste forsøk på godvilje!

 

Hele det gamle kystsammfunnet er styrt av folk som helst ønsker å sette opp piggtråd gjerde rundt tomta

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Gammel tråd, men greit å oppdatere den med fakta.

 

 

Lov om fritids- og småbåter

Publisert: 4. mars 2008. Oppdatert: 26. juni 2013.

Jfr. tidligere lover 3 des 1948 nr. 3 om registrering og merking av småfartøyer, 19 aug 1994 nr. 57 om registrering av fritids- og småbåter og 27 april 1995 nr. 16 om trygg bruk av fritidsfartøy.

I loven defineres fritids - og småbåter på denne måten:

1. småbåt, enhver flytende innretning som er beregnet på og i stand til å bevege seg på vann, og som har en største lengde på inntil 15 meter;
2. fritidsbåt, enhver flytende innretning som er beregnet på og i stand til å bevege seg på vann med en største lengde på inntil 24 meter, og som brukes utenfor næringsvirksomhet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...