Førstefender Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Vet di om den ivecoen tyngre en 41 motoren til volvo på 200 hk ? Den veier nok en 150kg+ mer vil jeg tro, husker ikke de nøyaktige tallene i farta, men mener Ivecoen veier 550kg.. og Volvoen veier vel rundt 360kg+gir? Iveco`en fyller bra opp i motorrommet, men vanlig service og litt skruing går greit. Vi laget luke fra stikk-køya og inn i motorrommet (nesten alle Master 820 har vel det?). Motoren har forresten dobble dieselfiltre og Oljefiltere. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 VP TAMD41 = 444kg pluss girboks. Ref. denne fra Dokumentarkivet (Tekniske_data.zip) Iveco 8060 SRM 33 = 575 kg pluss girboks, ref. datasheet under "Engines" på www.boatdiesel.com (må være medlem for å lese PDFene, tror jeg) (samme vekt for 8061 SRM 33, som ser temmelig lik ut) Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Dæven å hva dere finner ut av.. takk. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 (redigert) Heisann Anders. Nå gikk jeg inn på den annonsen igjen. Fant ikke noen motorbilder første gang jeg tittet. (Enten har de kommet senere, ellers må jeg ha blitt avbrutt) Når jeg så dem nå, oppdaget jeg at dette slett ikke er den samme som 8061 SRM 33 i posten over, altså ikke samme type som rettepsnah har for hånden. Motoren i Masteren du linker til i innlegg 7 er den samme som jeg hadde før jeg byttet motor. Tror den veier 565kg pluss gir, men det tar jeg fra husken. Denne motoren kan være nokså gammel. Jeg vil tippe rundt 18-20 år (edit: eller kanskje fra båten var ny). Det er bp-medlem jakobsen marine service som har gammel-motoren min nå, altså samme motor som i den Masteren. Han har brukermanual også (i papirform), hvis han fikk med den fra han jeg solgte til (han imellom ville bytte for å få intercooleren, han hadde samme modell uten, men det ble visst ikke plass). Den motoren er det nok vanskelig å finne noe informasjon om på nettet, så hør med han som har en. Redigert 25.Mai.2011 av arnearmoa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.