Jump to content

Iveco 8060 srm 33, 330hk, erfaringer?

rettepsnah

Recommended Posts

Vet di om den ivecoen tyngre en 41 motoren til volvo på 200 hk ?

Den veier nok en 150kg+ mer vil jeg tro, husker ikke de nøyaktige tallene i farta, men mener Ivecoen veier 550kg.. og Volvoen veier vel rundt 360kg+gir?

Iveco`en fyller bra opp i motorrommet, men vanlig service og litt skruing går greit. Vi laget luke fra stikk-køya og inn i motorrommet (nesten alle Master 820 har vel det?).

Motoren har forresten dobble dieselfiltre og Oljefiltere.

Heisann Anders. Nå gikk jeg inn på den annonsen igjen. Fant ikke noen motorbilder første gang jeg tittet. (Enten har de kommet senere, ellers må jeg ha blitt avbrutt)

Når jeg så dem nå, oppdaget jeg at dette slett ikke er den samme som 8061 SRM 33 i posten over, altså ikke samme type som rettepsnah har for hånden.

Motoren i Masteren du linker til i innlegg 7 er den samme som jeg hadde før jeg byttet motor. Tror den veier 565kg pluss gir, men det tar jeg fra husken. Denne motoren kan være nokså gammel. Jeg vil tippe rundt 18-20 år (edit: eller kanskje fra båten var ny). Det er bp-medlem jakobsen marine service som har gammel-motoren min nå, altså samme motor som i den Masteren. Han har brukermanual også (i papirform), hvis han fikk med den fra han jeg solgte til (han imellom ville bytte for å få intercooleren, han hadde samme modell uten, men det ble visst ikke plass). Den motoren er det nok vanskelig å finne noe informasjon om på nettet, så hør med han som har en.

Redigert av arnearmoa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...