pyrre Startet 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2010 var en siste tur ute med båten i dag før jeg skal ta den opp. det er en volvo penta på 138 hk med 270 eller 280 drev. jeg lå på ca 4500 omdreiniger, og plutselig så ruste motoren seg opp. etter dette går propellen fortsatt rundt, men den går ikke fortere ve gasspådrag, turtallet øker, men det skjer ingen verdens ting. noen som vet hva dette kan skyldes? propellen kjentes fast ut. Link to post
baatmann Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 I øvre del av drevet er koblinga, for og akter. Den består av konkobling, som etter lang tids bruk vert slitte og glatte. Denne delen må derfor demonterast og konane slipast med slipepasta. Eg vil tru det er dette som er grunnen til at det vert "slepp" på propellen. Link to post
SF Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Det kan være konen i topp av drevet men mer vanlig så er det vulkaniseringa i propellen som slipper. Propell navet og selve propellen er produsert i to deler og vulket sammen. Før du gjør noe annet prøv med en annen propell 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
2xDiesel Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Har mer tro på den siste teorien her med propellen. Har selv en deffekt kon og denne slurte ikke, men gikk bare sporadisk i gir. Hvis den først gikk i gir oppførte den seg helt normalt ved pådrag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn