Heaven can wait Startet 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2010 (redigert) Heisann godt folk. Lurer på å kjøpe en Ribeye 785s m yamaha 250 hk. Noen som har erfaring med denne båten? Er den grei i sjøen, ca forbruk. Positive og negative tilbakemeldinger tas i mot med takk. Hilsen Heaven Redigert 13.Oktober.2010 av Heaven can wait (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Litt usikker men trur Yamaha har bare 1 års garanti. Merc og Suzuki har 3 år. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Heaven can wait Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Hei Morten. Takk for svar c",) Er ikke så farlig med motor garanti på denne.. den er 3 år gammel likevel. Noen som har kjørt disse, og kanskje vet hvordan de oppfører ser i havet i forhold til andre rib'er ... er de dårligere, bedre... alt av info intressant:-) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Vedr forbruket hvis jeg sammenligner med min egen så tipper jeg at den bruker 35l i timen ved 3000 omin og 70-80 liter på fult Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Heaven can wait Svart 14.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Takk for svar Morten :-) Hadde regna me det lå nåkka dær i legget på forbruk.. har lest noen tester på nett.. Men fant lite tester av båten.... pussig at ingen hadde kommentarer til selve båten... må da være noen her på båtplassen som har eid, prøvd eller hørt noe om denne gravide plastplata :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Takk for svar Morten :-) denne gravide plastplata :-) he he rett ord syntes ikke de er spesielt fine men smaken er som baken, har du tittet på tempest capelli? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Heaven can wait Svart 14.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Heheh.. morten enig me dæ... de e ikkje fin..men morsom Har ikkje sett på Tempest, men det kan være like intressant. Har bare erfaring med zodiac medline.. morsom båt ... morsom i sjøen, å tåler det meste.. men det er jo en tung båt.. At jeg nå har lyst på rib er egentlig bare som "ventebåt".. Har veldig lyst på en Forbina 36, men jeg har ett hus for mye for tia. Huset er rimelig dyrt, så jeg regner ikke med det er lettsolgt. Planen var å kjøpe en rib eller noe lignende for å ha i 2011 sesongen... og samtidig bruke kommende sommer til hus salg..... Kjerringa sier at rib er en av få båt typer i denne størrelsen hun føler seg trygg i når det blir ruskevær.. så da blir ventebåten rib da:-) Har du noen erfaring med Tempest'n? sammenlignet med f.eks zodiac'en... Grunnen til jeg havnet på Ribeye var bare tilfeldig at en båt kom relativt billig for hånden, og at de så ut som gode i sjøen.. Dvs at det meste av rib er av intresse... må bare ha noe til neste år ellers går æ kjærringa på nærvan.. trur ikkje ho takla mæ en sesong til uten båt hehe.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.