Jump to content

Mink som driter i båten min!!

MT.

Recommended Posts

Jeg har vært opptatt i senere tida, og som dere sikkert har fått med dere har heller ikke Trøndelagsværet vært innsiktet mot daycruiser-eiere i senere tida. Var imidlertid en tur ned i båten i dag med tanke på å ta en tur, men snudde i kalesjeåpningen:

Minken vi har observert på havna med ujevne mellomrom har tatt seg til rette i bakre del av båten. Heldigvis har den ikke frekventert kabinen, men ute på dørken lå visittkortene henslengt histen og pisten. Kalesjen min skal overhales i vinter, men passformen har gitt et og annet smutthull.

Båten skal opp neste helg, men hva gjør jeg i mellomtida? Skal jeg bare vaske og lufte, for så å legge meg på post for å skyte j***len, eller fungerer rottefeller bedre? Rimelig sky, merker sikkert at det ligger en person i båten på lang avstand, og jeg har heller ikke lyst til å ligge på avstand. Uttrykket "å skyte spurv med kanon" vil nok få en ny og overført betydning om jeg skyter gjennom minken og senker båten...

Tips mottas med takk, og i mellomtida tror jeg jeg trenger en cognac for å stagge temperamentet...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Dette hørtes kjent ut, har båten liggende i Nidelva. Og ved flere andledninger forrige vinter hadde jeg observert oterspor på brygga og i båten. Når jeg en dag skulle måke snø ut av båten, så satt det en oter i båten når jeg kom. Når den frekke rakkeren så at jeg nærmet meg båten begynte den å kjefte og prøvde nok å si at dette var den sitt område. Men den måtte vike til slutt, Når jeg hadde fått snøen ut av båten satt oteren på brygga å kjeftet, før den hoppet ombord i en annen båt med presenning. Har Heldigvis en båt man bare spyler ren og pumper vannet ut av. Men synes synd på de med båten den "bodde" i.

Har sette denn oteren flere ganger i nidelva, og den ser ikke ut til å være så veldig sky lenger. Har jo flere ganger funnet død småfisk i båten i sommer også,  delvis spist.

Skal prøve å få tatt et bilde av den når anledningen byr seg.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...