trulsant Svart 16.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 (redigert) F80 motoren er faktisk samme helt opp til Verado 175 den, får bare kompressor fra 135hk og oppover. Den er en solid blokk på 1,7 liter, med gjennomgående bolter fra veivlager til toppen. Samme som Optimax hva gjelder varianter...80hk har restiriktor mellom luftfilter og gass-spjeld og annen software enn F100, og opp til 115 er det software + annen utveksling på undervannshus, 2,03:1 mot 2,33:1 på de mindre. 80 hk ytes mellom 5-6000 på F80, mens F100 yter det mellom 5500-6000, mens F115 må opp i 6400 for å få toppfart. Tyder på ca samme dreiemoment på alle motorene, bortsett fra at de mindre får litt mindre mat på topp, og faller av noe. Coil har jeg også byttet på garanti, som forøvrig er 5 år om en kjører original service en gang i året, til ca 2000 kroner inkl. oljer. Redigert 16.Oktober.2010 av trulsant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oggie Svart 16.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 Jeg har en 80 EFI på min 550 HT Skibsplast. Kjøpt nytt i 2007. Veldig godt fornøyd med det. Planer omkring 11-12 knop. Ingen problemer med det i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 17.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2010 Mercury har hatt en positiv og klar kvalitetsøkning når det gjelder driftssikkerhet de siste 6-7 årene, dette kan jo vere greit å ta med seg når en skal velge motor. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2010 Takk for gode tips og nyttig kunnskap! Da er båten bestilt for levering til våren med Optimax 90. 5 års full garanti gir også ekstra trygghet. Så får jeg heller pilke enn å dorge fiskemiddagen . Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 17.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2010 Da er båten bestilt for levering til våren med Optimax 90.Så får jeg heller pilke enn å dorge fiskemiddagen Gratulerer med valget. Du skal ikke være redd for å dorge fiskemiddagen. Jeg har en 115 hk (2004) som jeg dorger med uten noen problemer. Anbefaler deg ellers å følge manualen vedrørende innkjøring nøye. Her tror jeg det "syndes" mye. Et godt tips er å kun benytte Mercury Optimax olje. Jeg har bare gode erfaringer med Optimax. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2010 Takker og bukker, bruksanvisningen skal følges! Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 17.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2010 Gratulerer med valget. Du skal ikke være redd for å dorge fiskemiddagen. Jeg har en 115 hk (2004) som jeg dorger med uten noen problemer. Anbefaler deg ellers å følge manualen vedrørende innkjøring nøye. Her tror jeg det "syndes" mye. Et godt tips er å kun benytte Mercury Optimax olje. Jeg har bare gode erfaringer med Optimax. Lykke til. "Chagall" er inne på noe svært viktig anngående innkjøring.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.