pwh Startet 27.September.2004 Link til dette innlegget Startet 27.September.2004 Forsøkte i helgen å hjelpe noen venner i nød med å lufte dieselmotoren (Mercruiser dtronic 2,8DL). De hadde fått start på motoren, den gikk i ca 10 min og så stoppet den. Jeg sjekket forfilteret; drivstoffet var helt rent. Ved lufting av systemet kom det først en mengde luftbobler, til slutt ren diesel. Likevel startet ikke motoren. Ny lufting, på ny mye luft i systemet. Mine kunnskaper sluttet der, så vi tok båten på slep istedet. Men spørsmålet gjenstår; hva gjorde jeg feil her, evt. hva annet burde jeg ha gjort/sjekket før jeg ga opp ? (dette er første sesongen min med diesel, så dette er helt nytt for meg) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Luft på vanlig måte fram til dieselfiltret (høgtrykkspumpen) og etter dette må du sikkert i tilegg lufte helt ut til rørene som går inn til dysene. Dette gjøres ved ar røret løsnes ved inngangen til dysa, en kjører så startmotoren til diesel uten luft kommer. Gjør dette med alle rørene. Men husk ikke kjør startmotoren for lenge av gangen. Høgtrykkspumpen vil ikke bli skadet av å kjøre slik da det vil være diesel til å smøre den i systemet. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Arnstein Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Luft på vanlig måte fram til dieselfiltret (høgtrykkspumpen) og etter dette må du sikkert i tilegg lufte helt ut til rørene som går inn til dysene. Dette gjøres ved ar røret løsnes ved inngangen til dysa, en kjører så startmotoren til diesel uten luft kommer. Gjør dette med alle rørene. Men husk ikke kjør startmotoren for lenge av gangen. Høgtrykkspumpen vil ikke bli skadet av å kjøre slik da det vil være diesel til å smøre den i systemet.Og at du teiter igjen med en gang du ser lufta er borte (mens du kinner). Ta lange pauser minst 10 min så du ikke brenner startmotoren etter kinning i mer en 10-15 sekunder. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Birchwood 320 Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Hmmm. ikke mekanisk innsprut her vel.. El. pumpe??? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.