Jump to content

hvordan ta av underhuset på yamaha 200 hk 2t


Superkul

Recommended Posts

Du må sannsynligvis ta ut den bolten i kavitasjonsplata, litt usikker, men de fleste Yamaha har en bolt der som holder sammen underhus/mellomhus.

 

Noen påhengere henger i girsjalteren når du skal ta av det nedre huset, da må girsjalteren enten løsnes fra toppen, hvor den sitter med en låsemutter, eller den er skrudd i skjøten mellom nedre/mellom huset.

Link to post

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

noen andre gode tips for å konvertere og gjøre det rette før vintern??

jeg pleier og starte opp / tørne motorene mine i løpet av vintern men det er kanskje dumt siden jeg har tatt av underhuset??

 

hvor mye og hva slags olje skal det på underhuset og er det mere jeg må huske på før vinteren og til våren?? dumme spørsmål men er første utenbordern min foryten om småtasser da .........

Link to post

Heisann :smiley: Har akkurat hatt påhengeren min hos et verksted for en mindre rep,

og de sa at det beste er å spraye "fog-oil" eller "fog-spray" inn i luftinntaket mens motoren går.

Dette gjør du helt til det kommer mye blårøyk ut av eksosen. Etter det kan motoren stå gjennom vinteren.

 

Jeg har brukt "outboard gearoil" fra statoil, og det har fungert helt fint :smiley:

 

Jeg skrur ut nederste skrue i forkant av undervannshuset, oljen begynner da å renne ut. (Fordel å ha et kar under)

Så skrur jeg ut den øvre skruen så det kan renne litt fortere. Pleier å sitte rett over anti-kavitasjonsplata.

 

Når det har rent fra seg, tar jeg tuben med olje og presser det inn gjennom det nederste hullet. Dette gjør du

helt til du ser det begynner å renne ut av det øverste hullet. Så skrur du inn den øvre skruen først, for at oljen ikke skal renne

så fort ut igjen når du tar ut tuben.

 

Så er det å bytte tuben ut med skruen og skru til.

Tørk av oljesøl og man er ferdig :thumbsup:

 

Greit å bytte oljen i undervannshuset før vinteren, i tilfelle det har lurt seg inn litt vann. :wink:

 

Håper det hjalp litt.

Mvh Ørjan

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...