Sydvesten Startet 27.September.2004 Link til dette innlegget Startet 27.September.2004 Hei ! Fikk akkurat tilbud fra FNM angående deres 200HP marine diesel, prisen var jo ikke så gale. 10.500 Euro med gear og alt vanlig standard utstyr. Hva er dette for noen motorer, de overgår jo det aller meste jeg har sett med tanke på effet/slagvolum. 200hk ved 4200 rpm, på litt under 2.4 liter fordelt på 5 sylindre. Selv Steyr får jo problemer her. Dingsen fra FRM veier 250kg som heller ikke spesielt mye, 1.25kg pr. hk. Kan dette holde i lengden da.... ????? Kommer sikkert an på hvor hardt man driver dyrene da... om det er full galopp eller lett trav.. Jeg blir jo litt skeptisk til denne høye effekten og lave slagvolum.... D3 fra Volvo er vel en ligende motor, men de har ikke jaget mere enn 160 gamp ut av denne. Her finnes linken til Italienerne http://www.fnm-marine.com/ Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
880 Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Mener www.kingsdiesel.no selger disse motorene. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
GeirKS Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Delekatalogen ligger ute på hjemmesidene, er det et hint, mon tro? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Klippet fra den Finske forhandleren sine sider: Alfa-Romeon 2.4 litran 5-sylinterinen dieselmoottori Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
evenR4u Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Tja, why not? Mercruiser henter ca 70 hk/liter fra sin lille 1,7l. FNM henter ca 83 hk/liter fra en større (5-syl) på 2,4 l. Kollega her henter 85hk/liter i bilen, men det er jo et annet bruksmønster enn marine. Om ytelsen er litt overdimensjonert i fht behovet ditt behøver du ikke kjøre kontinuerlig på 90% - og med 10.500€ for 200 hk er det kanskje plass for litt mer ytelse enn du hadde tenkt som minimum. Schumacher kjører italiensk!!! Veldig italiensk! evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.