Jump to content

FNM Marine diesel

Sydvesten

Recommended Posts

Hei !

Fikk akkurat tilbud fra FNM angående deres 200HP marine diesel, prisen var jo ikke så gale. 10.500 Euro med gear og alt vanlig standard utstyr.

Hva er dette for noen motorer, de overgår jo det aller meste jeg har sett med tanke på effet/slagvolum. 200hk ved 4200 rpm, på litt under 2.4 liter fordelt på 5 sylindre. Selv Steyr får jo problemer her. Dingsen fra FRM veier 250kg som heller ikke spesielt mye, 1.25kg pr. hk.

Kan dette holde i lengden da.... ????? :cryin:

Kommer sikkert an på hvor hardt man driver dyrene da... om det er full galopp eller lett trav..

Jeg blir jo litt skeptisk til denne høye effekten og lave slagvolum.... D3 fra Volvo er vel en ligende motor, men de har ikke jaget mere enn 160 gamp ut av denne.

Her finnes linken til Italienerne http://www.fnm-marine.com/

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Tja, why not?

Mercruiser henter ca 70 hk/liter fra sin lille 1,7l.  FNM henter ca 83 hk/liter fra en større (5-syl) på 2,4 l.  Kollega her henter 85hk/liter i bilen, men det er jo et annet bruksmønster enn marine.  

Om ytelsen er litt overdimensjonert i fht behovet ditt behøver du ikke kjøre kontinuerlig på 90% - og med 10.500€ for 200 hk er det kanskje plass for litt mer ytelse enn du hadde tenkt som minimum.  

Schumacher kjører italiensk!!!  Veldig italiensk!

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...