Jump to content

Jabsco sjøvannspumpe

Danemann

Recommended Posts

Hei igjen folkens =)

Trenger hjelp her, sliter med vannpumpa mi til sjøvannsdelen på Alfhild. Står Jabsco på pumpa, Johnson made in Sweden på lokket. Ingen nummer. Pumpa skal kjøle en varmeveksler til en MAN 270 hk. Innvendig diameter inn/utløp er 47 mm, impellerhuset 92 mm. Pumpa lakk gjennom simmering, er en liten ved impelleren og en større ved lageret.Fått tak i og montert nytt lager og den største simmerringen, prøvd å få tak i den mindre gjennom Tools Sandefjord, Proffpartner Porsgrunn og Tønsberg Maskinforretning. De er for store, har prøvd å varme pumpe/ fryse simmerring. Ikke mulig å få på plass den lille.

Hvem i Vestfold/Bamble-området kan hjelpe meg å fixe dette, primært med å finne riktig størrelse på simmerring, evt. gjøre jobben med montering for meg? Evt. andre pumper som kan anbefales?

På forhånd takk for hjelpa,

mvh. Dan.

Redigert av Danemann (see edit history)

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Tusen takk for tipset, problemet er bare tiden. Jobber masse, er stort sett annahver helg jeg får gjort noe ombord. Vil det være noe problem om jeg monterer ei 2" 220volt sirkulasjonspumpe, f.ex Grundfos, via 24V/220V inverter? De er jo forholdsvis enkle å få tak i :smiley:

Redigert av Danemann (see edit history)

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...