borghans Startet 16.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2010 Hvor stor gummibåt kan man ha bak på en Viknes 880? Har funnet tilbud på Lodestar 290, denne er 54 kg, 2,90 lang og ca 1,50 brei. Viknes 880 er ca 3,06 brei. Vil denne være for stor eller for tung. Eller vil den bli for mye i veien? Håper på noen kjappe svar, da jeg tror at disse blir solg fort. Men det er dumt å kjøpe noe man ikke kan bruke Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 Jeg syntes det virket som en for stor jolle, uten å kjenne direkte til din båttype. Min båt er 3.30 på det bredeste og jeg har 2.85 jolle og ville nok ikke hatt større.. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 Hei Mål båten din der du har tenkt å ha jolla. (Akter.) Dersom jolla stikk utanfor sida på moderskipet så er den ofte i vegen, og risikerar å bli øydelagt, når du legg til kai. Gå for så stor jolla du har plass til. Det er ikkje så dumt å spørja seg om korleis du skal koma deg opp av sjøen dersom jolla er på badeplattforma. Eg har sett mange motorbåtar med jolla i snapdavidtar der jolla gjer det umogeleg å koma ombord dersom ein ramlar i sjøen. Eg har hatt nokre gummibåtar som lettbåtar, men har no ein River 350. Dersom du har plass og ikkje er avhengig av å løfta båten så vil eg tilrå ei jolla av hardplast. Ask Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 Jeg hadde 290 cm jolle på den forrige båten somvar 305 cm bred. Jolla var for stor. Men moderskipet smalnet noe inn akter, så der var den nok ikke 305 cm. Hvordan er det fasongen på din? Er den 306 akter - eller er det et annet sted? Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 (redigert) Tror dette vil gå helt utmerket - viknesen er jo tilnærmet breiest helt akter. Har selv gummijolle på 2,85 bak på Viknes 830 som er ca. 2.95 brei. Forøvrig så fungerer snapdavitere også meget bra på vikneser da badeplattformen er akkurat passe over vannet slik at jollen blir liggende tilnærmet vannrett bak båten når den er sluppet ned. Redigert 16.Oktober.2010 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 (redigert) Jeg kjøpte den nye Suzumar 260 vib med høytrykksdørk dette er en kjempe båt går rett i plan med 2 voksne 6 hk yamaha ,båten veier ikke mer en 30 kg den er 256 lang og passer kjempe fint på min båt som er 310 bred ,den er mye lettere og pakke bort enn vanlig gummibåt med plater i bunnen eller en ribb Redigert 16.Oktober.2010 av sun fun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 19.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2010 Kjøp en Aquaquick 285 den har lik innvendig lengde som 300. Du får ny for litt over 5000 på Finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2010 Kjøp en Aquaquick 285 Enig med Lazy ! Ideell til skuta di ! Denne kan du kjøpe ny ! Tipper 5990,- i vinter ! Jeg har hatt denne bak i 3 sommre nå, men vær forsiktig med å kjøpe brukt.. er så liten diff opp til ny ! Da vet du hva du får ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.