Jump to content

Størrelse gummibåt / bredde båt?

borghans

Recommended Posts

Hvor stor gummibåt kan man ha bak på en Viknes 880? Har funnet tilbud på Lodestar 290, denne er 54 kg, 2,90 lang og ca 1,50 brei. Viknes 880 er ca 3,06 brei. Vil denne være for stor eller for tung. Eller vil den bli for mye i veien? Håper på noen kjappe svar, da jeg tror at disse blir solg fort. Men det er dumt å kjøpe noe man ikke kan bruke

Hei

Mål båten din der du har tenkt å ha jolla. (Akter.)

Dersom jolla stikk utanfor sida på moderskipet så er den ofte i vegen, og risikerar å bli øydelagt, når du legg til kai.

Gå for så stor jolla du har plass til.

Det er ikkje så dumt å spørja seg om korleis du skal koma deg opp av sjøen dersom jolla er på badeplattforma.

Eg har sett mange motorbåtar med jolla i snapdavidtar der jolla gjer det umogeleg å koma ombord dersom ein ramlar i sjøen.

Eg har hatt nokre gummibåtar som lettbåtar, men har no ein River 350. Dersom du har plass og ikkje er avhengig av å løfta båten så vil eg tilrå ei jolla av hardplast.

Ask

Tror dette vil gå helt utmerket - viknesen er jo tilnærmet breiest helt akter. Har selv gummijolle på 2,85 bak på Viknes 830 som er ca. 2.95 brei. Forøvrig så fungerer snapdavitere også meget bra på vikneser da badeplattformen er akkurat passe over vannet slik at jollen blir liggende tilnærmet vannrett bak båten når den er sluppet ned.

Redigert av terron (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...