tkb Startet 16.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2010 (redigert) http://www.sport1.no/sw3396.asp?extPage=24181 Kjøpte meg ny hodelykt i går,og for et lys Tenkte i mitt stille sinn da jeg gikk runden i havna i går kveld at dette må jo funke bra som søkelys ombord. Raskere og mer nøyaktig lys er vanskelig å få tak i,da det lyser dit du ser. Betalte 780 kr i butikk etter litt pruting.. Redigert 16.Oktober.2010 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 Har en H7 (140 lumen -imponerende lys i en så liten lykt!) som jeg har vært godt fornøyd med, helt til jeg klarte å slite av ledninga der den gikk inn i batteripakka. Hva slags + hvor mange batterier bruker den H14 lykta? Her kan man finne mye fint innen lykter: http://www.lightman.no Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tkb Svart 16.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 Den bruker 3 AA batterier. Ser noen annonser er feil med AAA. Utrolig søylelys på denne,lyser lett 200m. På spredning er det et svært område som dekkes. Blir grei å ha med i Magnumen denne,dersom det blir kveldseilas Var inne på tanken å kjøpe modellen under på 140 lumen,men jeg angrer ikke på de 300 kr. ekstra. Det er den verdt.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 (redigert) Sikkert greit med den ekstra batt kapasiteten med 3x AA istedet for 3x AAA Liker også betjeningen på H7, lett å betjene med hansker på, klikkbryter for av og på, trinnløs regulering på lysstyrke og zoom. Men ser at på H14 så styres alt med klikkbryter. Har hatt etpar lykter der man må trykke x antall ganger for å slå av og på og for å få ønsket lysstyrke - syns det blir utrolig knotete å bruke i forhold. Redigert 16.Oktober.2010 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tkb Svart 16.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 På denne er det trinnløs zoom,og klikkbyteren kan programeres til 3 programmer. Jeg har kun prøvd easy,der et lite touch regulerer sterk eller svak. Holdes denne svakt inne,reguleres lyset trinnløst til knappen slippes. Batteripakken der bryteren er kan man ha der det passer,evt korte inn ledningen å ha den bak på hodet. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 25.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2010 Er faktisk 4 aa batterier på min,og jeg er kjempefornøyd hvis noen andre har samme behov Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.