Jump to content

Tips til enkelt søkelys ombord!

tkb

Recommended Posts

Har en H7 (140 lumen -imponerende lys i en så liten lykt!) som jeg har vært godt fornøyd med, helt til jeg klarte å slite av ledninga der den gikk inn i batteripakka. 

Hva slags + hvor mange batterier bruker den H14 lykta? 

Her kan man finne mye fint innen lykter: http://www.lightman.no 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Den bruker 3 AA batterier. Ser noen annonser er feil med AAA. Utrolig søylelys på denne,lyser lett 200m. På spredning er det et svært område som dekkes. Blir grei å ha med i Magnumen denne,dersom det blir kveldseilas :cool: Var inne på tanken å kjøpe modellen under på 140 lumen,men jeg angrer ikke på de 300 kr. ekstra. Det er den verdt..

Sikkert greit med den ekstra batt kapasiteten med 3x AA istedet for 3x AAA

Liker også betjeningen på H7, lett å betjene med hansker på, klikkbryter for av og på, trinnløs regulering på lysstyrke og zoom.

Men ser at på H14 så styres alt med klikkbryter.

Har hatt etpar lykter der man må trykke x antall ganger for å slå av og på og for å få ønsket lysstyrke - syns det blir utrolig knotete å bruke i forhold.

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

På denne er det trinnløs zoom,og klikkbyteren kan programeres til 3 programmer. Jeg har kun prøvd easy,der et lite touch regulerer sterk eller svak. Holdes denne svakt inne,reguleres lyset trinnløst til knappen slippes. Batteripakken der bryteren er kan man ha der det passer,evt korte inn ledningen å ha den bak på hodet.

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...