Jump to content

Yamaha F15 4-t 2000, fikse brukket kobber rør ned til impeller?


sveinis

Recommended Posts

Hvis det er kobber, kan det vel sølvloddes, hvis det ikke er andre skader på det. Varmebehandling vil også fjerne spenninger som gjør kobberen sprø(ere) av vibrasjoner eller bøyinger. Husk alltid alle klammer som fester sånne rør, kobberrør kan riste i stykker.

Hvis det er stål, kan det Tig - sveises, hvis det ikke er korrodert eller skadet ellers.

 

Sterkest er selvsagt et nytt rør... :wink:

Link to post
  • 2 måneder senere...

O.k. Er litt i tvil. Skal jeg bare løfte opp det som er løst nå (kan jeg ødelegge noe da?), eller bør jeg løsne mutterne som peker nedover også (bla. den som er nederst til venstre i det siste bildet) og løfte opp motorblokka fra et annet sted? (Jeg skal altså prøve å komme til ovenfra så jeg får ut det tynne kjølerøret som dere ser bilde av tidligere i tråden) det er forøvrig del nr. 3 på denne linken:

http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2000/15MSHY/LOWER%20CASING%20DRIVE%202/parts.html

 

img_0479.jpg

 

img_0481.jpg

Redigert av sveinis (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...