Christensen Startet 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2010 (redigert) Første sesongen i Skarpnesen er nå over og vi har, til tross for lite tilmålt fritid fått benytta båten ganske mye. Har vel hatt det jeg kan kalle en problemfri sommer hvor det bare har vært å pusle med småting. Nå endrer imidlertid jobbsituasjonen seg og jeg får mere tid på hjemmebane og da melder behovet for å ha noe å drive med seg! hehe! I løpet av sommeren lå vi ved siden av en Nor star 950 og jeg var dum nok til å si til kona at det var i utgangspunktet samme båt, frua kikka oppi Nord starn og tilbake i vår og jeg skjønte med engang at hun likte uteplassen i den bedre enn den litt mere gammelmodige i vår. Da kommer spørsmålet, har noen "bygd om" uteplassen på skarpnesen slik at den blir lik den i 950`n?? har fått med meg følgende hovedforskjeller: nedgang til AC her helt ute på styrbord side, pantry er flyttet ned i forcabinen (delvis under tak) og selvfølgelig en herlig buesalong på babord side! Nå som tida strekker til er dette et prosjekt jeg kunne tenkt meg å gyve løs på, det blir bare så mye enklere hvis noen har gjort det før! Finnes innredningen til 950 å få kjøpt ferdig uten båten rundt?? Har noen tilgang på tegninger? ser for meg å eventuellt skifte all innredning "ute". Svoger er båtbygger og møbelsnekker, men ønsker ikke å måtte belaste han med alt for mye hvis jeg ikke må! Håper noen kan komme med innspill og tips. I tillegg ønsker jeg info om noen har satt på flaps bak og om de har positive erfaringer med dette og om noen har satt på "steglister" for å begrense sjøsprøyten, var i kontakt med en her på BP som hadde gjort det på en båt han hadde tidligere, men han hadde hverken bilder eller skisse av steglistene! Puh, detta ble kanskje mye, men jeg henvender meg igjen til forumet for god hjelp! Redigert 18.Oktober.2010 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Christensen Svart 19.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Ingen med meninger, tips eller erfaringer? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Chindit Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 La Skarpnes være Skarpnes og kjøp heller NorStar til Kjerringa hvis hun vil ha baconlukt i sengetøyet. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Dersom du ønsker å gjøre båten din veldig fin, men det koster, så kan du nok henvende deg til båtprodusenten og spørre om en deal på en komplett innredning. Sannsynligvis så kjøper de innredning fra en møbelsnekkerverksted, og kan formidle en handel mot et lite mellomlegg... Men, det koster nok maange tusen kroner, men det gjør jo en ny båt også. Lykke til! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Christensen Svart 20.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Veit jo naturligvis at det koster peeeng! men litt må man jo finne på også da!! kontakta en lokal kar som har bygd noen skarpnes 9100, han skulle sjekke opp ang innredning! Blir spennende å høre om det er mulig å få kjøpt! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Christensen Svart 20.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 La Skarpnes være Skarpnes og kjøp heller NorStar til Kjerringa hvis hun vil ha baconlukt i sengetøyet. :cheers_wine Sorry, men det blir litt for mange hundrelapper imellom gitt, men hadde pengene vært der så kanskje! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
alma Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Hadde en Skarpnes 30 fram til np i høst å funderte på det samme. Tror det skulle la seg gjøre med sofa å ingangen til AC, men ville vært en god del jobb. Taket inne i cabinen blir etter min mening for trang for pantry så jeg ville latt det stå! Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 21.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Taket inne i cabinen blir etter min mening for trang for pantry så jeg ville latt det stå! tenkte kanskje jeg kunne få til en pantryløsning under førerstolen?? Lager jo aldri mat mens vi kjører allikevel. Pantry på babord stjeler jo endel av plassen jeg ønsker å frigjøre, masse å tenke på, men godt det er leeeenge til våren!!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Leon KAD502 Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Jeg har hatt de samme planer med min Skarpnes 30. Jeg tok kontakt med Norstar Boats og her kan du lese ett av svarene jeg fikk fra dem: hei, "Nor Star 950" er helt annerledes enn Skarpnes 30, så vi kan dessverre ikke hjelpe deg med endringer innvendig. Litt mer utfyllende svar fra meg som jeg bare må sitere deler av siden jeg ikke finner igjen de mailene er: Det er faktisk store forskjeller på skroget selv om det ikke virker sånn. Det gjelder både utvendig og innvendig. Derfor kan det være vanskelig og få innredningen til å passe. Noe av avstivningen til akterdelen av skroget på Skarpnes 30 ligger også forbundet med de to kassene man sitter på akter mot veggen til AC i Skarpnes 30. Så når jeg fjener disse to så tenkte jeg og lage til noe bjelker på tvers samt støype ny trappenedgang i glassfiber og poliester. Planeneer klare i hodet mitt. Noe du lurer på så er det bare og spørre. Det jeg har funnet ut er at det er enklere, billiger og mye morsomere og bygge innredningen selv, selv om det byr på en del arbeid. Så til neste sommer (2013) blir det ny buesalong, bord og nedgang til AC. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.