Arild81 Startet 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2010 Har i dag kjørt ferskvann gjennom motoren, VP TAMD22 da oppdaget jeg skumming fra den ene sylinderen i pakning mellom topp og eksosmanifoil\varmeveksler. Det stoppet etter noen få min, når motoren begynte å bli varm. Med engang var skummet brunt. Prøvde å ta bilde av dette. Tok også å filmet det, men fikk ikke lagt inn filmen her. Noen som vet om dette kan være noe farlig? Noe som må gjøres noe med? Har ikke merket at det forsvinner noe vann. Men har tenkt tanken hvis dette er kjølevann om dette kan renne inn i sylinderen. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Er vannet i ferskvannstanken brunt? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arild81 Svart 18.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Er vannet i ferskvannstanken brunt? Nei, men det er mer grønt enn blå. Men ser nokså ok ut. Kjøpte båten i september, og kun kjørt båten ca 5 timer. Kan det bare være at det begynner å bli kaldt å været at den lekker litt.... Men kan det være eksos som gjør at det blir til skum? Eller kompressjonstrykk...? Ser for meg en del arbeid å skifte den pakninga... Hvis den må skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Du kan jo ta en smakstest på tunga om det er glykol eller olje. For meg ser det ut som en liten glykollekasje Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arild81 Svart 19.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Du kan jo ta en smakstest på tunga om det er glykol eller olje. For meg ser det ut som en liten glykollekasje Men skal det da skumme sånn? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Dersom det ble borte når motoren ble varm, er det sannsynligvis bare litt vann som har ligget der, skummer og koker noen ganger litt når manifolden blir fort varm. Nå kan ikke jeg garantere at det ikke er noe verre på gang, men jeg personlig hadde ikke bekymret meg om det med mindre det er slik hver gang du starter motoren, og du ikke har andre problemer som kan tyde på at noe er alvorlig feil. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 19.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Dersom det ble borte når motoren ble varm, er det sannsynligvis bare litt vann som har ligget der, skummer og koker noen ganger litt når manifolden blir fort varm. Nå kan ikke jeg garantere at det ikke er noe verre på gang, men jeg personlig hadde ikke bekymret meg om det med mindre det er slik hver gang du starter motoren, og du ikke har andre problemer som kan tyde på at noe er alvorlig feil. Kan godt være du har rett. At det bare kan ha vært noe vann, men syns det så litt mistenkelig ut, først brunt skum som gikk over i hvitt skum, Får sjekke dette mer ut til våren, tenkte også jeg ville gå innom VP forhandleren å vise bildene og filmen. Bare for å høre hva de har å si. Eneste jeg har sett at det kommer en liten tynn olje\diesel film på sjøen rundt eksos\vann utblåsningen. Men det er kanskje litt normalt på VP? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 om du har mobilfilm kan du laste den ned på youtube for deretter linke den inn hit. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.