TICORA Startet 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2010 Skal seile i Kroatia til sommeren og leste i en tråd her på BP at båtene i Kroatia ikke benytter septiktank. Denne tråden var fra 2008 men er det slik ennå?? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Ja Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Kommer anpå hvordan båten er levert. Min ex-charterbåt som gikk i kroatia fra 2002-2007 har septik. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
GeirKS Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Har kun sett septiktank på et par av kanskje 15 båter som jeg har sett på, men det finnes sikkert noen. De har jo t.o.m. anlegg for å suge ut septik i enkelte av havnene har jeg sett. Geir Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 19.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Så du risikerer fremdeles å bade i dritt i uthavnene...synd at vi ikke er kommet lenger i 2010. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 synd at vi ikke er kommet lenger i 2010. Er vi kommet så mye lengre her i landet da ? Hvor mange tømmestasjoner for septik finnes det langs kysten i Norge ? De fleste som ferdes i båt gjør det innaskjærs og der tømmes dritten også. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 (redigert) Det er en stor forskjell på det å la dritten gå direkte i sjøen i havn og det å tømme septiken midtfjords. Når en i tillegg ser antall badende i Kroatia kontra i Norge burde septik i alle fall ha vært påbudt i Kroatia. Så etter mitt syn er vi kommet lengre på dette punktet. Selv min forrige Scand snekke fra 1981 hadde septiktank. Om guggen tømmes midtfjords har dette etter mitt syn ingen skadevirkninger ( i alle fall med den båttetteheten vi har på Vestlandet), så for min del kan vi godt bruke pengene på noe annet enn tømmestasjoner for småbåter. Redigert 20.Oktober.2010 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Om guggen tømmes midtfjords har dette etter mitt syn ingen skadevirkninger Nå skjønner jeg hvorfor krabbene er så store på Vestlandet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Har du aldri lurt på hva det brune i krabbeskallet er? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fredrik_ Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Seila i Kroatia nå i høst. Båten vi hadde septiktank på doen bak med gikk rett ut på doen foran. Det var en Bavaria 46. Sitér dette innlegget Link to post
7 knop Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Dritt og dritt,det er jo bare "brukt mat" .faktisk biodynamisk Blir det noe bedre ved oppbevaring på septiktank ? Hva med alle kjemikaliene som tilsettes for å skjule lukten ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Hva med alle kjemikaliene som tilsettes for å skjule lukten ? Hva er problemet? De fleste av oss liker å ha minimal lukt fra toalettet ombord. Men om du liker drittlukt så kan du jo bare bruke en bøtte som toalett og sløyfe kjemikaliene? Så kan vi andre bruke kjemikalier som bidrar til nedbryting av dritten i tillegg til å fjerne en del av lukten. Om disse kjemikaliene er noe videre farlige tviler jeg faktisk sterkt på... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.