Espa Startet 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2010 Har kjøpt meg ny båt som står i Fredrikstad og som jeg må få hjem til Bergen. Er erfaren på sjøen, men kun med motorbåt, så trenger noen som kan være kaptein og som kan lære bort endel om seiling på veien også :-). Noen som vet om noen som tar slike oppdrag? Blir i begynnelsen av november. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Er ein kar på Stord (Sagvåg) som annonserer på finn.no til stadighet. Fin tur, men kan vel bli bra med ver og kaldt på denne tida av året. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fetter Klodrik Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Prøv Morten Christensen 908 60 574. Han har vært med på Norsteam prosjektet i 2 år, har kystskipper'n og har seilt over Atlanteren 2 ganger. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Sigmund Lilleås kommer fra Stord, antakelig han JGH tenker på, han har svært lang erfaring, kontaktinfo finner du på siden hans: http://apollosailing.no/ Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Junke Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Hei vet at Fjordsailing har tatt slike oppdrag tidligere. www.fjordsailing.no Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 så trenger noen som kan være kaptein og som kan lære bort endel om seiling på veien også :-). Noen som vet om noen som tar slike oppdrag? Blir i begynnelsen av november. Her har det kommet mange forslag på mer eller mindre profesjonelle kapteiner. (som har slike og lignende turer som levebrød) Det kan vel være at det er andre som har "lyst" på denne turen, uten at de skal ha så mye betalt for det. Det er mulig jeg er helt på jordet, men jeg leser vel egentlig at trådstarters intensjon ikke nødvendigvis er å hyre en proff kaptein, men mer å få hjelp til å seile deler eller hele strekningen sammen med en som har seilt en del før. Jeg har ikke nok erfaring, tid eller anledning til å bli med, men skulle så gjerne ha blitt med om jeg hadde muligheten. Trådstarter får rette meg om jeg tar feil. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Enzo Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Den turen gjøres på et par døgn, med proff deliveryskipper så ryker det fort oppunder 10000.- tipper jeg inkl reisepenger, mat osv til 2 personer. Nå er det sent på året, kaldt og jævlig så jeg tror ikke det er tjukt av folk som er fysen på en sånn tur for noe særlig mindre. Sitér dette innlegget Link to post
glad Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Prøv å dele det opp i etapper. Da det er så sent på året og været kan by på litt av hvert (og jeg ikke vet hvor godt båten er utstyrt, tipper at den har rullesegl, som kun fungerer opp til en viss vindstyrke), så ville det vel vært mer realistisk å dele det opp i to etapper? Så har man også muligheten til å legge inn en eller to ventedager, hvis været skulle bli helt j.... Jeg synes i alle fall det høres ut som en artig tur. Men vet ikke om jeg hadde hatt tid til å være med på hele. Sitér dette innlegget Link to post
Filip Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Jeg kan være med har en del erfaring Filip.Larsen@Gmail.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.