Jump to content

Trenger kaptein til Bavaria 37 fra Fredrikstad til Bergen i nov.

Espa

Recommended Posts

Har kjøpt meg ny båt som står i Fredrikstad og som jeg må få hjem til Bergen. Er erfaren på sjøen, men kun med motorbåt, så trenger noen som kan være kaptein og som kan lære bort endel om seiling på veien også :-). Noen som vet om noen som tar slike oppdrag? Blir i begynnelsen av november.

så trenger noen som kan være kaptein og som kan lære bort endel om seiling på veien også :-). Noen som vet om noen som tar slike oppdrag? Blir i begynnelsen av november.

Her har det kommet mange forslag på mer eller mindre profesjonelle kapteiner. (som har slike og lignende turer som levebrød)

Det kan vel være at det er andre som har "lyst" på denne turen, uten at de skal ha så mye betalt for det. Det er mulig jeg er helt på jordet, men jeg leser vel egentlig at trådstarters intensjon ikke nødvendigvis er å hyre en proff kaptein, men mer å få hjelp til å seile deler eller hele strekningen sammen med en som har seilt en del før.

Jeg har ikke nok erfaring, tid eller anledning til å bli med, men skulle så gjerne ha blitt med om jeg hadde muligheten.

Trådstarter får rette meg om jeg tar feil.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Den turen gjøres på et par døgn, med proff deliveryskipper så ryker det fort oppunder 10000.- tipper jeg inkl reisepenger, mat osv til 2 personer.

Nå er det sent på året, kaldt og jævlig så jeg tror ikke det er tjukt av folk som er fysen på en sånn tur for noe særlig mindre.

Prøv å dele det opp i etapper. Da det er så sent på året og været kan by på litt av hvert (og jeg ikke vet hvor godt båten er utstyrt, tipper at den har rullesegl, som kun fungerer opp til en viss vindstyrke), så ville det vel vært mer realistisk å dele det opp i to etapper? Så har man også muligheten til å legge inn en eller to ventedager, hvis været skulle bli helt j....

Jeg synes i alle fall det høres ut som en artig tur. Men vet ikke om jeg hadde hatt tid til å være med på hele.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...