Jump to content

lage kjøkken del i en sjømann 22

margarus

Recommended Posts

god kveld båt folk.

driver og planlegger litt og skaffer litt deler til prosjektet jeg skal i gang med i snekka.

jeg skal få tatt noen bilder.

det jeg vil gjøre er å lage en praktisk og enkel "kjøkken løsning" i snekka.

idag har jeg under fører stol plass til ett enkelt koke apparat av type med gassboks. er fornøyd med den så langt.

motor kasse i midten og skap på passaskjer side med stol oppå der.

under passasjer stol er det skap og ett hull i toppen hvor en vask har stått tidligere.

jeg vil legge ny benke plate der og montere inn en ny rustfri 4 kantet vask jeg har liggende. vanntankt blir en 25liter med slange gjennomføring i korken . er nedsenkbar pumpe til vann kranen(biltema 12v vannkran)

jeg ser enkelte har hengselt plata som stolen er festa i. man vipper ned stolryggen og vipper da stol plata forover mot dasjbord veggen for og komme til kokeapparat og vask.

men hva med og hengsle andre vei? og lage en slags stopper slik at stolplaten vil fungere som kjøkkenbenk\bord?

ulempen jeg ser med det er at du tar 1 sitte plass på side benkene bak i båten. ellers vil vell dette funke ganske greit ? evt legge kun plata over vasken helt bakover og kokeapprat plata mot rattet på dasjbord vegg?

hva er mest praktisk og hvordan har andre gjort dette ?

jeg har avfalls slangen fra pumpe toalett ut under båten rett nedforbi hvor vasken skal stå, kan jeg legge inn ett T stykke der til avløpet i vasken. vil det renne under der selv om utløpet ligger under vannflaten? eller bør jeg lage en egen 1/2" bordgjennomføring rett over vannlinja?

har fortsatt ikke blitt gjort så mye.

har skaffet vask. en rustfri stål vask firkantet.

den ver tilkoblet hus avløå med vannlås før. vet ikke helt hvor mange tommer dimensjonen er. men jeg må jo ha den over i den dimensjon som jeg kan tre en 19 \ 20mm vannslange inn på. noen tips til overgang?

ett positift funn idag:) "fant" en skroggjennom føring jeg ikke har sett tidligere på den siden jeg hadde tenkt og ha kokeapparatet.

der var jo gjennomføring med slange der klart til avløp. så da blir selvfølgelig vasken montert på den siden. blir ikke noe mer arbeid det egentlig.. så slapp jeg den jobben med og lage hull til avløpet:)

nå om dagenee og helgene går tiden med og bruke båten som den er og planlegger underveis hvordan ting skal bli:)

Hallo i luken, ser du har lagt inn bilder.. Om du trykker på den knotten 2 hakk til høyre for smiletegnet når du legger inn nytt innlegg... høyreklikker så kommer det opp ei rute med sett i bilde... så legger du inn filnavnet på bildet der , så kommer bilde opp ... næææ vips..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...