Jump to content

Polermaskin Shurhold 3100 hos Maritim.no - erfaringer

Våtbåt

Recommended Posts

Hei, noen som har rukket å få erfaringer på dette produktet?

24640_auto.jpg

Link til varen: Polermaskin hos Maritim

Jeg var i dag på maritim og kikket på denne saken. Tok den ut av esken og koblet til strøm.

Har alltid ment at man kan "kjenne" om det er kvalitet. Denne følelsen fikk jeg i dag! (deilig følelse i grunn :tongue:

Men jeg syntes det var dyrt med 1.598,- uten pads, dette må kjøpes utenom :(

Noen som har prøvd denne? (Eller til nød en lignende, ikke biltema/clas/mekk/jula osv)

:flag:

• 3 måneder senere...

Hei den går altfor fort,

jeg har kjøpt en som går fra 600 til 3000 omdr, den synes jeg faktisk går for fort på laveste og blir for svak der så brant? bryteren på den etter polering av en halv 15 fot båt. kjøpte hos seasea , fikk ny tvert så bra service. ligget i kofferten etterpå hvor den blir til den får ny eier.

kjøpe en ordentlig profftype neste gang som er gearet ned til 150-300 og opp 1500 omd så du ikke brenner motor eller bryter ved belastning.

bruker du en som er gearet høyt orker den ikke motstand og går tvert varm. eneste som er synd at proffmodellene koster skjorten...

Minstehasighet på 3100 rpm er altfor fort.

Det vil lett føre til at du svir/ misfarger gelcoaten dersom du legger litt trykk på maskinen under arbeid, noe du bør gjøre.

Har selv en Flex maskin og er veldig fornøyd, men disse er nok litt dyre.

Det er nok bedre å spandere noen kroner på utstyr som virker i stedet for "halveis" utstyr som gjør en dårlig jobb.

Denne maskinen er en DA(dual action) maskin. I motsetning til vanlig roterende maskiner, er denne eksentrisk i bevegelsen/ocilerende. Ser ut som samme maskin som Porter Cable 220 og Meguiars Gu220. Har selv Meguiars maskinen og den funker meget bra.

Ser noen nevner at den går for fort, det stememr nok ikke. Det som står som rpm i annonsen er egentlig orbs, ikke no problem å spre ut produkt sakte med denne.

Hovedforskjell på DA og roterende er at man ikke får like mye varme på lakk/gelcoat med DA, og er ikke egnet til grov korrigering, dvs kraftige rubbinger ol.

Fordeler er lett å kjøre med, mindre skjolder(hologram enn roterende) og god til alt fra medium grov polish til voksing/sealer.

Med noen gode puter så får du sikkert mye glede av denne!

Sjøblid og ubetinget positiv!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...