Jump to content

Erfaringer med Pilothouse båten Ocqueteau ?

Ficher

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Topp Fritid i Sarpsborg

Dette skrives om båtene..........Pris kontra kvalitet er et dilemma som de fleste båtprodusenter har et meget bevisst forhold til, Ocqueteau inkludert. Noen produsenter holder prisen nede ved å velge billige løsninger og de stapper båtene fulle av billig utstyr fra ukjente underleverandører for å holde prisen på det ferdige produktet så lav som mulig. Resultatet blir ofte mindre vellykket og båtene fremstår som både uferdige og med mange "duppeditter" du ikke trenger og som heller ikke fungerer over tid.

Samtidig flyttes gjerne produksjonen til lavkostland for at eierne skal tjene mer penger. For de som ikke har ressurser nok til å kvalitetssikre produksjonen kan dette slå uheldig ut på finish, styrke og/eller andre viktige detaljer. Det skal også sies at det bygges mange kvalitetsbåter i disse landene, men da er det vanligvis snakk om merkervare og eiere som vet å sette en høy standard og følge opp dette i praksis. De velger også de mest profesjonelle båtbyggerne som finnes, det er det ikke alle som er villige til å betale for og produktet blir deretter. Vårt poeng blir derfor; "kvaliteten på båter produsert i lavkostland er sterkt varierende og mye av kvalitetssjekken overlates til deg som kjøper. Sjekk derfor kvaliteten og alle store og små detaljer på båten nøye før du velger å legge pengene dine i et slikt produkt". En CE merking er ikke en god nok forsikring for at du gjør et godt kjøp. Annenhåndsverdien er en annen faktor man skal ta med i beregningen

Mer info .... http://www.toppfritid.no/baat/baatogmotor/ocqueteau/2008/informasjon/Hvorfor%20Ocqueteau.htm

• 1 år senere...

hei,

jeg har en ocqueteau wac 485. må dessverre innrømme at jeg ikke har de aller beste erfaringene.

det gjelder både kvaliteten og materialet av båten men enda mer importøren.

eksempel: kjørte i begynnelsen av juni med cirka 14-15 knob. traff en bølge fra en passerende fritidsbåt. venstre ruta sprakk komplett. frontruta fikk et skikkelig sprekk. se på bildet:

ruta_-_venstre_side.jpg

kontaktet med engang importøren (topp fritid) men de visste seg dessverre lite interessert i å hjelpe meg.

hadde egentlig forventet at de ønsker å se på skaden for å kunne gi feedback til fabrikken. hadde egentlig forventet at de prøver å skaffe delene for å fikse skaden asap. hadde egentlig også forventet at de dekker skaden. men nei. har fortsatt ikke delene. båtsesongen er over. importøren var mer opptatt av å få dekket transport-kostnader for delene.

så kort sagt: dessverre har jeg ikke de beste erfaringene med ocqeuteau og topp fritid.

kontakt meg gjerne om du ønsker flere detaljer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...