Jump to content

90 hk på en Ibiza 19 touring, undermotorisert?

Taco

Recommended Posts

90 hk på en Ibiza 19 touring - er det litt i underkant med krefter i forhold til planing og forbruk?

Helt sikkert et godt valg i forhold til pris.

Med 90 hk så tipper jeg at denne gjør ca 25-30 knop på fullt.

Økonomi...tja med en større motor så bruker du kanskje mindre fuel ved samme hastighet som 90 hp på øko fart.

Husk at forbruk i bensin i løpet av en sesong ikke er den største utgiften..

Sommer i Norge er som regel begrenset til 4 helger...er du heldig så er det fint vær i 2.

Så jeg er forsåvidt enig i post fra andre....go for en større motor "du får aldri nok effekt"

MVH K.K

Hadde Ibiza 19 Special Edition fra 1997 til 2001, først via fatter og etterpå sammen med en kompis. Motoren var en Mercury 2 takt 135hk som passet båten perfekt...toppet gode 48 knop med stålpropell!

Have fun...! :)

1958 36ft Mahogny Nordisk Krysser 5 1/2 Seilbåt + Nanni Diesel 14hk

1958 20ft Mahogny Westin Snekke + Albin 0-11 6hk

1958 17ft Mahogny VKV 48 Kajakk

jeg har 4-takt 115 hk suzuki på min ibiza 19 touring den gjør 36 knop med 2.pers.

Er de en 2-takter den gjør vel 30-32 knop skal du kjøpe deg en ibiza 19 touring?

hvis de er 96-97 mod så er vel maks motor 100 hk . de er en meget bra båt en av markedes mest praktiske 19 fots båter.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...