ken.net Startet 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2010 Har forstått det slik at det fins en oppgradert turbo til AD31- motorene, som starter å lade på lavere rpm. Noen som vet delenummer på denne? Den som står på motoren min,( som er fra -98) har disse nr: 3581528, og K26 2960 MXA/ 6,71, og 5326 970 6016 Håper noen kan svare. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Er det denne du tenker på: Turboaggregat Turboaggregat bytes, passande TMD31A/B, TAMD31A/B, AQAD31A/B, AD31A/BTurbon till 31-motorerna är uppgraderad, vilket innebär bättre drag i accellerationen. Mer kraft när du som bäst behöver den.En ny turbo ger din motor ny orkArt.nr: 3802114 Pris: 9898 kr Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
adeneo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 (redigert) Til informasjon er 3581528 Volvo's delenummer på turboen din, denne er ikke lenger i produksjon, men er erstattet av 3802082. Utsalgsprisen hos Volvo er 9310,- Den som SF har funnet hos Drevia er nok en del billigere enn å kjøpe en ny slik turbo av Volvo, og det er en oppgradert utgave. Finner ikke prisen i delekatalogen til Volvo i farten, men når jeg søker på delenummeret kommer det opp en beskrivelse av turboen i fra Volvo som sier følgende: Volvo Penta Marine Diesel Engine Turbo Upgrade Kits The Volvo Penta exchange turbocharger for 31/41 engines is upgraded with the very latest technology to meet Volvo Penta specifications. This turbocharger provides better acceleration, lower exhaust emissions, lower fuel consumption, and considerably more “low-end power", that is, high torque at low rpm. The Volvo Penta exchange turbocharger for 31/41 engines helps your engine “breathe" better, contributing to more efficient combustion. Replacing a turbocharger is a simple and straightforward job for your authorized Volvo Penta workshop. You get Volvo Penta quality and all the usual warranties. Redigert 23.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ken.net Svart 23.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Takker for tips! Ser nå at jeg kanskje var utydelig ang benevnelsen av motoren. Det er en AD31P-A, på 150hk. Hvis jeg forstår det riktig, så er turboen fra Drevia til eldre modeller, 31 A og B..? Ved nærmere utforsking, ser det ut til at den turboen jeg har, er den samme som står på kompressormotoren, KAMD 32!!?? Kanskje ikke rart den starter å lade før på 23- 2400 rpm..? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 (redigert) Ser nå at jeg kanskje var utydelig ang benevnelsen av motoren. Det er en AD31P-A, på 150hk. Hvis jeg forstår det riktig, så er turboen fra Drevia til eldre modeller, 31 A og B..? Turboen er lik på alle alle AD31 modellene, enten det er L, P, A eller B. Ved nærmere utforsking, ser det ut til at den turboen jeg har, er den samme som står på kompressormotoren, KAMD 32!!?? 32 motoren ble bare levert med turbo og kompressor sammen med drev, slik at det må i såfall bli KAD32. Volvo har ikke laget noen KAMD32? Det er samme turboen på KAD32 og AD31, og også på TAMD31 og TMD31. Redigert 23.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ken.net Svart 23.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Ok, takker for opplysningene! Benevnelsen KAMD 32, fant jeg på denne siden: Link Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 (redigert) Se der ja. Et raskt søk på google, så spretter det opp flere treff på KAMD32, så da tok jeg sikkert feil. Til og med Vallø Motor kommer opp i Google med KAMD32, men av en eller annen grunn finnes ikke modellbetegnelsen i service manualen, i delekatalogen eller på Volvo sine hjemmesider. Forskjellen er selvfølgelig bare om motoren ble levert med drev eller girkasse, men det er pussig at denne motoren finnes på så mange internettsider, men ikke i Volvo systemet?? Redigert 23.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.