dykkern Startet 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2010 Jeg har forsøkt å lese på de forskjellige bensinstasjoners hjemmesider, men finner vel egentlig ingen som selger avgiftsfri diesel i nærområdet. - uten å bestille fra tankbil. Er det noen som vet om bensinstasjoner med avgiftsfri diesel i Asker, Bærum, Oslo -området? Prisen på land er vel bedre enn på marinaer ? Så da vil det vel lønne seg å fylle fra kanner innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 du får det både på shell, grininveien ved næringsparken der, og på shellen? er det vel også på rud, ved mercedes bil & buss lastebilverksted. hva skal du bruke den til? jeg f.eks. bruker mye til brennere, men fyller da heller parafin, brenner renere. de har depå shellen på rud. prisen på land, er ofte horribel! Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Shell (tidligere YX) på Vinterbro har, men - svjv - ikke Statoil på Nesodden og Shell i Drøbak. Langt fra Bærun, dog Oslo-område Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 22.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 takk for tips! Da har jeg noen gode alternativer! andersb: jeg vurderer å etterfylle båten med kanner, for jeg regner med at avgiftsfri diesel er billigere på land enn på marinaer? Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Trodde det var motsatt Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 sjekk prisene først, det varierer sterkt. værste jeg så, var når den avgiftsfrie, var dyrere enn vanlige, på samme stasjon en søndag (rud) du har båt her i bærum du og? vurderer tankbil til våren da jeg har 700liters tank, og sjefen har 500. Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 22.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 er det noen som vet svaret på dette også? er det billigere med avgiftsfri på landbasert stasjon i forhold til på marina? Jeg kjører forbi Shell på Grini på mandag. skal stoppe innom da og sjekke prisen. Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 22.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 andersb: kanskje vi skulle spleise på tankbil da Jeg har båt på Strand. Om det er interessant så kan vi jo snakkes nærmere til våren! Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 knall, ellers ryktes det å være billig på filtvet på den wiki prisguiden, har dog aldri bunkret der, bensin i drøbakk var iaf plenty dyrt i år. Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 er det noen som vet svaret på dette også? er det billigere med avgiftsfri på landbasert stasjon i forhold til på marina? Fyller tanken før vinteropplag. Høsten 2009 var det 2,50 kr dyrere på Esso marina enn Essostasjon på land. I høst var marinaen bare 0,60 kr dyrere. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Roggen Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Jeg har tidligere tanket båt på henger på HydroTexaco på Slependen. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 "Baksiden! av Esso Ramstadsletta Sitér dette innlegget Link to post
eschri Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 litt lengre unna men esso truckstoppen i larvik er pumpepris 8,70. kan jo få en liten pris samenligning her også Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 knall, ellers ryktes det å være billig på filtvet Hvis det Halvorshavn det siktes til, er denne nedlagt. Det kan være vanskelig å få noen til å fylle fra tankbil. Oslo Havn f. eks., har satt begrensinger på dette, og det er kun et sted dette tillates. (Dette i følge enkelte leverandører.) Der er det arrangement for å fange opp eventuelt søl på sjøen. Får man levert fra tankbil, og bestiller over 4000 liter, er det mye å spare. (Spesielt hvis man bestiller fyringsolje ) Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
andersb Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 har noen venner med tildels store dieselbåter og, så klarer nok fort 2000 liter, men 4000 blir det vel mye logistikk, kanskje om man tar med noen folk herfra også. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Bensinstasjonen ved innkjøringen til Padda utenfor Sjursøya har avgiftsfri diesel. Pris i sommer: Kr. 8,20 Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 (Spesielt hvis man bestiller fyringsolje ) Hm, merkelig. Dagens pris her er farget diesel 7,20. Fyringsolje 7,75. Hvor får du fyringsolje billigere enn farget diesel ? Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Nå er det vel en stund siden dieselen var farget(?) Jeg greier ihvertfall ikke se forskjell på vanlig autodiesel, avgitsfri diesel eller fyringsolje. Nå har jeg vel ikke sett så nøye etter, heller. Mulig fyringsolje har gått litt opp i pris de siste dagene. Det har nok i tilfelle med utetemperaturen å gjøre. For litt over en uke siden betalte jeg 5,35 +mva. Uansett, såkalt "avgiftsfri" diesel, "båtdiesel", eller hva man ønsker å kalle det, er noe ordentlig svovelfattig skvip jeg helst ikke vil ha på mine tanker hvis jeg kan unngå det. Jeg er for glad i både sentralfyren og motoren min til det. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
REM Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Uansett, såkalt "avgiftsfri" diesel, "båtdiesel", eller hva man ønsker å kalle det, er noe ordentlig svovelfattig skvip jeg helst ikke vil ha på mine tanker hvis jeg kan unngå det. Det du refererer til som avgiftsfri diesel til båt er enten anleggsdiesel eller fyringsolje. Egen småbåtdiesel finnes ikke. Begge har relativt lavt svovelinnhold, og lavere brennverdi en den gamle, mer forurensende svovelholdige dieselen, som ble levert fra bla. Halvorshavn under navnet Marin Gass Olje (MGO) Ringer dere Nesodden Boligvarme og hører når han er på vestsiden av fjorden med tankbilen, vil dere få svar at i høysessongen på sommeren leverer han fra bla. Leangbukta og Vollen et par ganger i uka. Bare å møte opp, så får dere storvolumpris på diesel. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mouche Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 For litt over en uke siden betalte jeg 5,35 +mva. Det blir vel 6,69 med moms så det er billig, i allefall i forhold til min ringerunde for et par uker siden da det lå mellom 7,68 Norsk Fyringsolje og ned til 7,10 fra Oljemegleren som var klart billigst. Hvor bestilte du hen og hadde du noen spesielle rabatter? Skal fylle 4/5000 liter og årlig forbruk bortimot 20.000 liter, ikke privat! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Farco Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Det du refererer til som avgiftsfri diesel til båt er enten anleggsdiesel eller fyringsolje. Egen småbåtdiesel finnes ikke. Begge har relativt lavt svovelinnhold, og lavere brennverdi en den gamle, mer forurensende svovelholdige dieselen, som ble levert fra bla. Halvorshavn under navnet Marin Gass Olje (MGO) Beklager, men du tar helt feil. Men det er ikke så nøye. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
REM Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 (redigert) ?? Godt mulig, og det er isåfall ikke første gang, men kan du vennligst opplyse hvor jeg tar feil denne gang? Redigert 24.Oktober.2010 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Farco Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Ring gjerne rundt. Men ring også til Romerike Brensel, energi1, og Nesodden boligvarme. Vi har ingen spesifikk rabattavtale, men bruker mye. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Mouche Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Takker! Sjekket Energi 1 og de tok 7,34. Nesodden boligvarme sjekket jeg ikke, men fikk pris av Uno-x som Nesodden boligvarme får fra på 7,46 samt ESSO som Romerike Brensel får fra på 7,53. Dette er i Asker så kan vel tenkes at de forskjellige leverandører fordeler og beskytter sine lokale markeder? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.