Jump to content

selges avgiftsfri diesel "over disk" noe sted i Bærum?

dykkern

Recommended Posts

Jeg har forsøkt å lese på de forskjellige bensinstasjoners hjemmesider, men finner vel egentlig ingen som selger avgiftsfri diesel i nærområdet. - uten å bestille fra tankbil.

Er det noen som vet om bensinstasjoner med avgiftsfri diesel i Asker, Bærum, Oslo -området?

Prisen på land er vel bedre enn på marinaer ?

Så da vil det vel lønne seg å fylle fra kanner innimellom.

du får det både på shell, grininveien ved næringsparken der, og på shellen? er det vel også på rud, ved mercedes bil & buss lastebilverksted.

hva skal du bruke den til? jeg f.eks. bruker mye til brennere, men fyller da heller parafin, brenner renere. de har depå shellen på rud.

prisen på land, er ofte horribel!

er det noen som vet svaret på dette også?

er det billigere med avgiftsfri på landbasert stasjon i forhold til på marina?

Fyller tanken før vinteropplag. Høsten 2009 var det 2,50 kr dyrere på Esso marina enn Essostasjon på land.

I høst var marinaen bare 0,60 kr dyrere.

"Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide."

knall, ellers ryktes det å være billig på filtvet

Hvis det Halvorshavn det siktes til, er denne nedlagt.

Det kan være vanskelig å få noen til å fylle fra tankbil. Oslo Havn f. eks., har satt begrensinger på dette, og det er kun et sted dette tillates. (Dette i følge enkelte leverandører.) Der er det arrangement for å fange opp eventuelt søl på sjøen.

Får man levert fra tankbil, og bestiller over 4000 liter, er det mye å spare. (Spesielt hvis man bestiller fyringsolje :giggle:)

Nå er det vel en stund siden dieselen var farget(?) Jeg greier ihvertfall ikke se forskjell på vanlig autodiesel, avgitsfri diesel eller fyringsolje. Nå har jeg vel ikke sett så nøye etter, heller. Mulig fyringsolje har gått litt opp i pris de siste dagene. Det har nok i tilfelle med utetemperaturen å gjøre. For litt over en uke siden betalte jeg 5,35 +mva.

Uansett, såkalt "avgiftsfri" diesel, "båtdiesel", eller hva man ønsker å kalle det, er noe ordentlig svovelfattig skvip jeg helst ikke vil ha på mine tanker hvis jeg kan unngå det. Jeg er for glad i både sentralfyren og motoren min til det.

Uansett, såkalt "avgiftsfri" diesel, "båtdiesel", eller hva man ønsker å kalle det, er noe ordentlig svovelfattig skvip jeg helst ikke vil ha på mine tanker hvis jeg kan unngå det.

Det du refererer til som avgiftsfri diesel til båt er enten anleggsdiesel eller fyringsolje. Egen småbåtdiesel finnes ikke. Begge har relativt lavt svovelinnhold, og lavere brennverdi en den gamle, mer forurensende svovelholdige dieselen, som ble levert fra bla. Halvorshavn under navnet Marin Gass Olje (MGO)

Ringer dere Nesodden Boligvarme og hører når han er på vestsiden av fjorden med tankbilen, vil dere få svar at i høysessongen på sommeren leverer han fra bla. Leangbukta og Vollen et par ganger i uka. Bare å møte opp, så får dere storvolumpris på diesel.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

For litt over en uke siden betalte jeg 5,35 +mva.

Det blir vel 6,69 med moms så det er billig, i allefall i forhold til min ringerunde for et par uker siden da det lå mellom 7,68 Norsk Fyringsolje og ned til 7,10 fra Oljemegleren som var klart billigst. Hvor bestilte du hen og hadde du noen spesielle rabatter? Skal fylle 4/5000 liter og årlig forbruk bortimot 20.000 liter, ikke privat!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det du refererer til som avgiftsfri diesel til båt er enten anleggsdiesel eller fyringsolje. Egen småbåtdiesel finnes ikke. Begge har relativt lavt svovelinnhold, og lavere brennverdi en den gamle, mer forurensende svovelholdige dieselen, som ble levert fra bla. Halvorshavn under navnet Marin Gass Olje (MGO)

Beklager, men du tar helt feil. Men det er ikke så nøye.

?? Godt mulig, og det er isåfall ikke første gang, men kan du vennligst opplyse hvor jeg tar feil denne gang?

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takker! Sjekket Energi 1 og de tok 7,34. Nesodden boligvarme sjekket jeg ikke, men fikk pris av Uno-x som Nesodden boligvarme får fra på 7,46 samt ESSO som Romerike Brensel får fra på 7,53. Dette er i Asker så kan vel tenkes at de forskjellige leverandører fordeler og beskytter sine lokale markeder?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...