Ingar Startet 18.Februar.2003 Del på Facebook Startet 18.Februar.2003 Fikk besøk av en bekjent som har en KAD42 i dag, han hadde med noen deler.... Det hadde plutselig begynt å sprute vann fra oljekjøleren. Som det fremgår av bildet har det korrodert hull i endelokket. Jeg antar at årsaken er at metallet i dette området er strukket under stansingen og derfor tynnere enn resten. Som man kan se er det en ganske skarp knekk der hullet oppstod. Vil ikke forundre meg om andre har opplevd det samme. Motoren er ca 5 år gammel, 800timer. Volvos tilbud var ny innsats til 3800+mva, ikke så rart at det blir dyrt når man ser den kompliserte designen. Han fikk imidlertid loddet skaden hos et radiatorverksted, de tok det mens han ventet for en 100 lapp... Positivt at den er konstruert slik at lekkasje i pakninger og o-ringer ikke kan føre til vann i oljen. Forøvrig var enden på innsatsen halvfull av gummideler fra impelleren, sikkert lurt å sjekke hvis du har en slik motor med ukjent historikk. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 18.Februar.2003 Del på Facebook Svart 18.Februar.2003 Jeg er forundret over hvor lettvint mange tar på sjekk/bytte av impeller, enten det er hekkaggregat eller innenbord. Jeg har snakket med andre som har samme hekkaggregat som meg, et Mercruiser Alpha 1, og flere sier de bytter impeller hver eneste sesong! Jeg har kjört med samme impeller 3 sesonger nå, men har ny liggende klar for installering. Bytt impeller jevnlig - det er billig forsikring! Kåre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.