Jump to content

Hjelp til installering av Quick ankervinsj

kjeterik

Recommended Posts

Jeg Har kjøpt en quick MiniGenius FF ankervinsj med trådløs fjernkontroll.

Er det noen som kan fortelle meg hva de 2 tynne svarte ledningene som kommer ut av vinsjen i tilleg til strømkablene er?

Er det noen som har koblet til en trådløs mottaker av denne typen å kan gi en kjapp innføring av hvordan den kobles.

Det følger jo med bruksanvisning men jeg syns den var litt rotete..

Jeg har montert ett par av disse vinsjene, hvis jeg ikke husker feil så er det fire ledninger på den trådløse mottageren, + og - og en til opp og en til ned. Bare å koble disse inn på de samme ledningene som går til den manuelle opp/ned bryteren din.

jeg husker ikke nøyaktig hva de to releene i boksen heter, men dette skal være ganske plankekjøring

Nå har jeg koblet til mottakeren.

Jeg fikk alt til å fungere men når jeg slipper knappen på den trådløse fjernkontrollen så er det enda opp mot 1,5 volt i ledningen.

Det er veldig ustabilt men om jeg måler denne så detter den sakte ned mot 0,3 volt.

Det blir aldri 0 volt i ledningen å jeg lurer på om dette kan være skadelig eller tapper ned batteriet?

Jeg mente ikke kjettingteller ledningene. Det er di ledningene som kommer fra mottakeren å går til releet til vinsjen som ikke blir helt "strømfrie" når jeg slipper knappen på den trådløse fjernkontrollen.

Jeg lurer på om releet da kansje står litt "koblet inn" å tapper strøm.....

<>Det er di ledningene som kommer fra mottakeren å går til releet til vinsjen som ikke blir helt "strømfrie" når jeg slipper knappen på den trådløse fjernkontrollen.

Jeg lurer på om releet da kansje står litt "koblet inn" å tapper strøm.....

Har du sjekket om den trådløse fjernkontrollen går i hvilemodus etter en viss tid? Min Sleipner fjernkontroll (ankervinsj IL + baugpropell) gjør det. I så fall kan du evt. måle da.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...