Midling Startet 26.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2010 Heisann! Jeg og to gode kompiser har kjøpt oss et lite oppussingsprosjekt. Det er ei ordentlig flott skute fra 70-tallet, men så føler vi at den trenger en litt opprustning på lakken. Og det er ei lita stund siden jeg malte den andre båten min. Har dere noen formeninger på fremgangsmåte? Vask først med avfettnignsmiddel, deretter puss båten med vått, fint sandpapir, vask av, avfettningsmiddel og så maling? Jotun? Takker for alle svar! hilsen Midling Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 26.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2010 helt grei måte og male \ rulle snekka di på det:) jotun er nåkk en ok lakk. jeg rulla min nidelv 15 daycruiser oppi og skråget med lakk rullet og Biltema sin 2komp topcoat. ble kjempe bra og 1 år etter å lakken er like fin ennda. utrolig slitesterk. anbefaler den 200kr litern Sitér dette innlegget Link to post
Midling Svart 27.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Takk skal du ha for svar Blir litt arbeid med snekka framover, blir bare moro. Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Dette er jo et tema som har vært diskutert mange ganger før: Hovedteoriene er: 1) 1-komponent. Mange sverger til Bengalakk med owatrol malingstilsetting (ikke D1,D2). Jeg benyttet Epifanes Nautiforte (på min KB22) og det er en av mange 1-komponent malinger som finnes. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/52505-stygg-plastbaat-malelakkere/ 2) 2-komponent. Dette er vel den beste løsningen i allefall i teorien. 3) Pusse ned gelcoaten. Hvis det er bare glans som mangler, dvs det ikke er porer eller skader i gelcoaten, så går det an å slipe ned. Det finnes en tråd som beskriver dette her på forumet og det funker visst bra. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Midling Svart 27.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Takk for svar! Jeg husker når jeg malte opp sjarken min, så brukte vi Jotun. Det var en kompis av meg som anbefalte meg den sterkt da de brukte den malingen på Ankerhendlingsbåten Ferking et eller annet... Men utfallet ble knall bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.