Halvor Startet 27.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 27.Oktober.2010 Hei! Skal løfte ut motorer i båten min på fredag for å ta en skikkelig helrenovering av motorrom. Deriblant skal dieseltankene skiftes. Har hele tiden vært innstilt på å lage tanker i rustfritt eller syrefast, men har nå snakket en del med et firma som heter Plastinvent. De har en 320 liters plasttank med to mannlokk og ett skvalpeskott, også har de en 350 literstank med ett mannlokk og to skvalpeskott. Fordelen med den med to mannlokk er at jeg kommer til ved rengjøring på sider av skvalpeskottet. Rommet på hver side av skottet er 75 cm. Dilemaet er, hva skal jeg velge? Utgangspunktet mitt er at ett skvalpeskott høres lite ut, men det at det bare er ett mannlokk gjør at jeg helst vil ha den andre. Er noen vennlige og hjelper meg med å vurdere? Her er linken til bildet av den tanken med ett skott: http://www.plastinvent.no/components/com_virtuemart/shop_image/product/979d6a4cb98ff211551515a0d010508c.jpg På forhånd takk. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2010 Min første tanke er at du bør få laget noe passer inn der du skal ha den - og ikke gå for en ferdig løsning om den ikke passer like perfekt. Det finnes selskaper som lager plast-tanker etter dine helt konkrete mål også, så hvis det det er plast som fenger trenger du ikke gå for en ferdig-sak som ikke kan tilpasses. Hvor store tanker hadde du før - og hvor store tanker skal du ha nå? 350 x 2 - er ikke det lite i din båt, eller er det standar i båttypen? Min er jo like stor og har vel 2x575. Hvis / når de skal ut blir det heller vurdert å ha enda større tanker enn mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 27.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2010 Takk for svar! Tankene mine i dag er på ca 340 liter hver. Skal måle opp etter jeg får ut motorene, og se hva jeg får plass til. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 Ingen synspunkter på dette? Halvor Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 (redigert) Minnes fra hukommelsen at Sjøkua hadde ute og/eller byttet sine tanker i en P35 for et eller to år siden. Søk opp den tråden og se hva som står i den edit: her var den forresten Redigert 28.Oktober.2010 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 Har tråla denne ja, men jeg tror jeg har bestemt meg for å gå for plasttanker. Motorene skal ut i morgen. Har leid meg en liten lastebil med lem slik at jeg får satt dem i garasjen ved hjelp av jekketralle. Takk for hjelpa. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.