ut mot havet Startet 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2010 Skal matte ned skroget for å male på nytt med toppcoat, i hallen der eg har båten er det lagra fleire båter slik at eg ikkje kan lage noko særlig med støv, derfor vil eg bruke vannslipepapir. Var på BT å kjøpte inn noko men det var for fint, kunne tenkt meg noko ned mot 125 til å begynne med. Er det nokon som veit om dette er i handelen? Sitér dette innlegget Link to post
knuthp Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Hei, ser på et googlesøk at ihvertfall Bilxtra har våtslipepapir med korning 120. Mvh Knut Selco 15 m 50 Johnson Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 (redigert) Tror ikke du skal bruke "grovt" vannslipepapir. Du skal jo bare matte ned, ikke fjærne noe. korning 240, er grovt vannslipepapir. grovere lager bare dype riper som du får problemer med å bli kvitt. Redigert 28.Oktober.2010 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Vannslipepapir 120 Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
index Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Biltema har fra 120 og oppover. Andre har også enda grovere om du skulle trenge det. Men 120 tar ganske bra når du sliper vått, så det burde holde. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ut mot havet Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Takk for svar. Får ta meg ein tur på Bilextra å kjøpe. Får ein vannslipepapir til å bruke på ein roterande slipar? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Håper du mener "oskilerende sliper" og er svaret ja. Finnes både selvklebende og med borrelås. Men for all del, da MÅ du ha en som går på trykkluft!!! Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Men for all del, da MÅ du ha en som går på trykkluft!!! Kvifor må den gå på trykkluft? har ein slik billeg blå frå BT, er ikkje den grei? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Bruke elektrisk sliper til vannsliping er LIVSFARLIG!! Og, du skal bruke forholsvis mye vann. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Bruke elektrisk sliper til vannsliping er LIVSFARLIG!! Eg skjønner problemet. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Mats Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Vann og elektrisk sliper vannslangen i ene handa og slipern i den andre handa då står du med hjertet mellom strøm og jord like bst du bestiller tre frakken innen du begynner og slipe Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 (redigert) Har vert på Biltema i dag og kjøpt eksentersliper og slipepapir, så no er det berre å gå i gang. Såg at prisen på toppcoat var ca 200 kr literen hos Biltema, det er jo nesten halve prisen samanlikna med Jotun sin, vurderer å bruke den, er kvaliteten god? ser på forumet at fleire har brukt denne og er fornøgd. Redigert 28.Oktober.2010 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.