Jump to content

Yamaha V6 girhus. Olja er hvit. Hva gjør jeg?

Double Weber

Recommended Posts

Men tilbake til det med å pumpe overtrykk i huset.

Hvis trykket forsvinner skal det vel komme bobler?

Det kommer vel alltid bobler hvis det lekker en plass.

Det er jo ikke slik at luften blander seg på en eller annen "magisk" måte med vannet? :giggle::crazy:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Ok, såpevann. Interessant.

Kikket på den på e-bay. Med shipping kommer den på i overkant av 500kr.

Takker for mange gode tips Kasper22.

Nå må jeg nesten ta kvelden, ellers blir dagen på jobb i morgen forpurret.

God natt :sleep:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Da er pumpen reparert og virker fint. :thumbsup:

Jeg pumpet opp trykk i undervannshuset(100kpa=1bar) og det trykket kunne jeg holde så lenge jeg ville. Det stod i over ett minutt.

Det virker ikke som det er veldig mye galt...

Jeg har ikke prøvd vakuum ennå.

Begynner egentlig å helle mot å prøve en ny sesong. Fylle på en litt bedre olje, skifte pakningene i påfyllingshullene og dra godt til.

Og se til høsten igjen hvordan det står til.

Virker litt overkill å plukke ned huset uten at jeg har lokalisert feilen.

Og dette med at det sansynligvis må masse varme til for å få løs den "mutteren" bak propellen skremme litt. Liker ikke å varme ting med åpen flamme. Har "brendt" meg på det før...

Hva syns dere?

Burde jeg skifte alle simmerringene?

Oljen var jo hvit når jeg tappet den...

Lykkelig Dracoeier ^_^

He he :wink::tongue:

Nei nå heller jeg mot å bare la det ligge.

Prøver å fylle på den mercury olja som jeg ble anbefalt og skifte pakninger på fylleskruene.

Stramme fylleskruene ordentlig til og kjøre med det slik det er.

Kan jo sjekke oljen en gang i løpet av sesongen og fylle på ny.

Hvis oljen har samme farge da blir det kanskje et prosjekt vinteren 2011/2012.

Men tror jeg kuleran denne vinteren.

Kan heller skru bare for å skru neste vinter :giggle:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Kjøp deg billig gearolje i literboks, EP-type på biltema. Holder i massevis, like god som all annen gearolje. Om det er lekkasjer så holder det med en times testtur på sjøen. Tapper du da av og olja har blitt farget allerede så bør du ikke bruke motoren før feilen er lokalisert og utbedret. Blir jo kostbart å få gesrhavari bare fordi du ventet med å gjøre noe.

Sant det :yesnod:

Har en liter igjen med Yamaha oljen.

Fyller kanskje bare på den og tester til våren.

Gidder ikke ut med båten igjen nå...

Litt irriterende å ikke finne lekasje når jeg trykktester. Hadde håpt å se en lekasje slik at en avgjørelse om å utbedre hadde vært lett å ta.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Her var jeg med i år og suzuki`n får nå en volsom gjennomgang før neste år!! Må ha noe å gjøre om vintern

Tøft! Da har du en suzuki veteran moped som du skal kose deg med i vinter? :wink:

Hva skal du gjøre med den?

Jeg håper jeg finner noe å ta meg til i vinter. Et eller annet prosjekt jeg kan pusle med i garasjen. :yesnod:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Jeg tror du har funnet feilen : Da du tokk ut oljepluggen :thumbsup:

Ja har en 1977 Suzuki ac 50 som var veldig sliten, Har sandblåst og lakkert ramme tank og deksler ,byttet skjermer ,forstilling ,styre ,el,overhalt motor (+ holder på med en a-100 motor) Full restaurering.

Søk på (stramvaier) mase bilder av godt voksene folk som har gått til bake til ungdommen :cheers_wine:

Alle marine gearoljer inneholder anti rust greier så jeg ville brukt det.http://www.mc24.no/article.php?articleID=2544&categoryID=123

Her var jeg med i år og suzuki`n får nå en volsom gjennomgang før neste år!! Må ha noe å gjøre om vintern

Bernt

Så du tror at vanlige gearoljer ikke inneholder samme antirust aditiver. :confused:

Jeg tror du har funnet feilen : Da du tokk ut oljepluggen :thumbsup:

Oljepluggen? Er det påfyllingsskruene?

Ja har en 1977 Suzuki ac 50 som var veldig sliten, Har sandblåst og lakkert ramme tank og deksler ,byttet skjermer ,forstilling ,styre ,el,overhalt motor (+ holder på med en a-100 motor) Full restaurering.

Gøy å ha noe å pusle med. Misunner deg litt de prosjektene. :yesnod:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Ja si det , omc hadde først blå så kom hvite så prøvde de med o-ringer komm tilbake med hvite tror også de var innom grønne.

Men jeg tror den største feilen er at folk ikke bytter ,men tror de holder ett år til og ett til og ett til......... + att de drar till alt for hart.

Bernt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...