Double Weber Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Jeg kikket litt på den pumpen du linket til. Får en kjøpt den i Norge eller må den bestilles fra utlandet? Hvilken prisklasse ligger en sånn i? Må si jeg likte den Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Men tilbake til det med å pumpe overtrykk i huset. Hvis trykket forsvinner skal det vel komme bobler? Det kommer vel alltid bobler hvis det lekker en plass. Det er jo ikke slik at luften blander seg på en eller annen "magisk" måte med vannet? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Fant DENNE på biltema. Kan den brukes til formålet? Er den noe tess tror dere? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Kasper22 Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 (redigert) Tenker den gjør jobben ja, ellers fant jeg dette settet til 234,- på ebay. Og det kommer nok bobler ja, men de er kansje små..Jeg senker det ikke i vann, men sprayer såpevann på simringene- da ser jeg lett hvor det lekker. Redigert 2.November.2010 av Kasper22 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Ok, såpevann. Interessant. Kikket på den på e-bay. Med shipping kommer den på i overkant av 500kr. Takker for mange gode tips Kasper22. Nå må jeg nesten ta kvelden, ellers blir dagen på jobb i morgen forpurret. God natt Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Da er pumpen reparert og virker fint. Jeg pumpet opp trykk i undervannshuset(100kpa=1bar) og det trykket kunne jeg holde så lenge jeg ville. Det stod i over ett minutt. Det virker ikke som det er veldig mye galt... Jeg har ikke prøvd vakuum ennå. Begynner egentlig å helle mot å prøve en ny sesong. Fylle på en litt bedre olje, skifte pakningene i påfyllingshullene og dra godt til. Og se til høsten igjen hvordan det står til. Virker litt overkill å plukke ned huset uten at jeg har lokalisert feilen. Og dette med at det sansynligvis må masse varme til for å få løs den "mutteren" bak propellen skremme litt. Liker ikke å varme ting med åpen flamme. Har "brendt" meg på det før... Hva syns dere? Burde jeg skifte alle simmerringene? Oljen var jo hvit når jeg tappet den... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Og se til høsten igjen hvordan det står til. Kanskje ikke vente helt til høsten, men et stykke ut i sesongen. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Som jeg har sagt til deg før så er det ikke noen vits i å skru bare for å skru Men du hører ikke på meg Å bytte simmringer som er i orden bare for å bytte er jo ikke vanlig å gjøre Men kjenner jeg deg rett så gjør du vel det og Sitter å smiler for meg selv Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 He he Nei nå heller jeg mot å bare la det ligge. Prøver å fylle på den mercury olja som jeg ble anbefalt og skifte pakninger på fylleskruene. Stramme fylleskruene ordentlig til og kjøre med det slik det er. Kan jo sjekke oljen en gang i løpet av sesongen og fylle på ny. Hvis oljen har samme farge da blir det kanskje et prosjekt vinteren 2011/2012. Men tror jeg kuleran denne vinteren. Kan heller skru bare for å skru neste vinter Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
motor Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Kjøp deg billig gearolje i literboks, EP-type på biltema. Holder i massevis, like god som all annen gearolje. Om det er lekkasjer så holder det med en times testtur på sjøen. Tapper du da av og olja har blitt farget allerede så bør du ikke bruke motoren før feilen er lokalisert og utbedret. Blir jo kostbart å få gesrhavari bare fordi du ventet med å gjøre noe. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Alle marine gearoljer inneholder anti rust greier så jeg ville brukt det.http://www.mc24.no/article.php?articleID=2544&categoryID=123 Her var jeg med i år og suzuki`n får nå en volsom gjennomgang før neste år!! Må ha noe å gjøre om vintern Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Sant det Har en liter igjen med Yamaha oljen. Fyller kanskje bare på den og tester til våren. Gidder ikke ut med båten igjen nå... Litt irriterende å ikke finne lekasje når jeg trykktester. Hadde håpt å se en lekasje slik at en avgjørelse om å utbedre hadde vært lett å ta. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
puddingen Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Du Weber-du Weber... Grinete for at du IKKE har en lekkasje.. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Her var jeg med i år og suzuki`n får nå en volsom gjennomgang før neste år!! Må ha noe å gjøre om vintern Tøft! Da har du en suzuki veteran moped som du skal kose deg med i vinter? Hva skal du gjøre med den? Jeg håper jeg finner noe å ta meg til i vinter. Et eller annet prosjekt jeg kan pusle med i garasjen. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Du Weber-du Weber... Grinete for at du IKKE har en lekkasje.. He he puddingen. Må jo ha noe å klage over Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Jeg tror du har funnet feilen : Da du tokk ut oljepluggen Ja har en 1977 Suzuki ac 50 som var veldig sliten, Har sandblåst og lakkert ramme tank og deksler ,byttet skjermer ,forstilling ,styre ,el,overhalt motor (+ holder på med en a-100 motor) Full restaurering. Søk på (stramvaier) mase bilder av godt voksene folk som har gått til bake til ungdommen Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Alle marine gearoljer inneholder anti rust greier så jeg ville brukt det.http://www.mc24.no/article.php?articleID=2544&categoryID=123 Her var jeg med i år og suzuki`n får nå en volsom gjennomgang før neste år!! Må ha noe å gjøre om vintern Bernt Så du tror at vanlige gearoljer ikke inneholder samme antirust aditiver. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Tja når jeg var på serviceskolen til omc i 80`s så på sto de det der !! Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Jeg tror du har funnet feilen : Da du tokk ut oljepluggen Oljepluggen? Er det påfyllingsskruene? Ja har en 1977 Suzuki ac 50 som var veldig sliten, Har sandblåst og lakkert ramme tank og deksler ,byttet skjermer ,forstilling ,styre ,el,overhalt motor (+ holder på med en a-100 motor) Full restaurering. Gøy å ha noe å pusle med. Misunner deg litt de prosjektene. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Ja det er det samme . Vist du drar till alt for hart kan den røde fiberpakningen sprekke. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Hvorfor er ikke disse pakningene lagd av gummi? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Ja si det , omc hadde først blå så kom hvite så prøvde de med o-ringer komm tilbake med hvite tror også de var innom grønne. Men jeg tror den største feilen er at folk ikke bytter ,men tror de holder ett år til og ett til og ett til......... + att de drar till alt for hart. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Jeg byttet mine i vår da jeg skiftet olje. Håper jo selvfølgelig at feilen ligger der, men har min tvil... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 se etter rester fra den gamle pakningen både på skruen og på pakningsplanet på huset. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Det skal jeg gjøre. Takk for god hjelp Bernt Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.