Jump to content

Forsvaret selger flybridge båt.. Noen som har info?


Thorlyn

Recommended Posts

Her er det bare å legge inn bud.... lukket budrunde er jo spennende...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Scand bygget noen få flybridgebåter på siste halvdel av 80-tallet. Kommer ikke i farten på hva de het, men mente de var 42-43 fot og ikke 50...

 

Synes også den ligner litt på Sunquest. De ble solgt som alt fra tomt skrog, halvfabrikat og av og til som ferdig båt. Kanskje Scand kjøpte skrog og fullførte dem selv?

Mvh. SAP

Link to post

Scand Regina var det jeg tenkte på...

 

http://www.folkebladet.no/folkibladet/article172202.ece

 

"Båten er en Scand Regina 1988mod. Båten er produsert i Østen, men er tilpasset Norske forhold. Totalt 5 slike båter er laget til Norge. Båten har 2 x 356 hestekrefters motor."

 

Ser også ut som det et BP medlem som har en... https://baatplassen.no/i/index.php/user/9278-scandregina49/

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post

Då fikk eg noen svar, med forbehold da han kun hadde kjørt den i ca 10 timer: Båten har vært brukt til VIP personell for tidligere admiral i Stavanger. Ladeluftkjøler som er defekt - har de har fått en pris ferdig innstallert ny på ca 50.000,- men en kløktig kar kan antagelig reparere denne.

Har vært/er en liten lekkasje fra flybrigde bak på stb som har vært forsøkt tettet. Er ellers en meget god båt som fremstår som godt vedlikeholdt og fin. Forbruk antas å ligge på 80/100 ltr t på full fart. Skal selges til høystbydende uansett pris iflg de opplysningene han hadde.

Det var bare å ta kontakt for befaring, så kanskje det blir en lite effektiv arbeidsdag i morgen :lol::lol: ... men er nok maaaange som ser mulighetene for et godt kjøp her kanskje ??

BONITA I

Link to post

Jeg har alltid hatt inntrykk at denne båten har lagt og forfalt. Uten å kjenne spesifikt til båtens historie, har jeg også hørt at den har vært brukt til VIP turer. Lurer på om den ikke bar navnet Admiralen tidligere?

Det har iallefall vært veldig vanskelig for andre avdelinger å få lånt denne båten. Slik at timetallet antas å være lavt, og lugarer o.l. er nok i god stand -alderen tatt i betraktning.

 

Forsvaret er opptatt av å avhende materiell, og båten går nok trolig under hammeren for pris under antydningen dersom ingen legger inn høyere bud. Det blir mulig å gjøre et kupp, men en har bare en sjanse å by....

Med litt TLC kan skuten bli svært bra!

Link to post

Forbruk antas å ligge på 80/100 ltr t på full fart.

 

Særdeles dårlig antakelse, garantert 140 l/h på fullt. Minimum!

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post

Ja , mine 330 hk bruker over 100 liter på fullt så det er helt sikkert. Oppgitt vekt er nok heller ikke korrekt. Farten kan nok stemme...men det er vanskelig å vite når man ikke får testet båten og så har man heller ikke reklamasjonsrett....med 1000 liter vann og 2000 liter drivstoff er e litt skeptisk til farten, men e vet ikke korleis skroget er...

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post

Kommer det på noen avgifter for den som kjøper denne båten? Tenker da på f.eks HK-avgift på motorene.

 

Jeg mener at det for kjøretøy som har militære skilter (gul bakrunn med fem sorte tall)må betales registreringsavgift dersom de skal registreres på vanlige skilter. Dette fordi forsvaret ikke betaler slike avgifter når kjøretøyene importeres. Kan det være noen lignende forhold knyttet til en båt som har vært i forsvarets eie?

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...