Strannagutt Startet 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2010 Nor-Gruppen (Trykk så inn på microbobleutskiller til venstre) Hei å hå godtfolk. Leser mye forskjellige meninger om lufteproblemer i kjølesløyfer med vvb og varmeveksler. Sjekk ut linken over. Dette er jo beregnet for vannbåren varme. Jeg har ikke spes kunnskap om produktet. Så jeg tenkte at her inne er det sikkert noen kloke sjeler som har meninger om dette er en "problemløser" for folk med luft i rørene :) Kjør debatt! Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Tror kanskje du må fortelle hva som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Den type utskiller er et must i en sentralvarme. Der stenger man av hele systemet og kjøre 0,5 til 1 bar trykk på. Deretter går de i årevis uten problemer. Disse er av bra kvalitet men dem er ikke billige. Om man ønsker seg lavere pris kan jeg anbefale dem fra Neptus. Dem er bra nok til fleste systemer. Men til motor veit jeg ikke nok om til å uttale meg der. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
REM Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Leser mye forskjellige meninger om lufteproblemer i kjølesløyfer med vvb og varmeveksler. Javel?? Og hvor er det så til stadighet du leser om dette? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Strannagutt Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Ja, jeg har ikke problemer selv. men leser mye på forum her for å få gode ideer. Og jeg ser at det er en del som sier at de har problemer med luft ansamlinger ved f.eks vvb eller varmer som er monteret over motor\kjølesløyfe uttak. Så jeg lurer på om dette er løsningen som skiller ut luft før de samler seg og setter "propp" i kjølesløyfen. Om det finnes folk som har testet dette ut. Og har erfaringer på området. Håper det er andre som skjønner problemet litt raskere nå..... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Et varmeanlegg står jo stort sett rolig, og det gjør jo ikke en båt. Jeg er ikke sikker på om det har noe og si, men det hadde jeg sjekket grundig med de som leverer disse Sitér dette innlegget Link to post
Strannagutt Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 (redigert) Okei... Trodde dette var et forum som det var et problem\diskusjons forum jeg. Ikke et slå i hjel en diskusjons forum. Søk på baatforumet: vvb, varmeveksler, lufting, plassering av vvb i båt. Masse lesning. Men for all del. Jeg spurte bare jeg da. Redigert 29.Oktober.2010 av Strannagutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Spør du meg, (og det er det sikkert ikke mange som gjør), er en mikrobobleutskiller en uunværlig komponent i et system for vannbåren varme under trykk. Enkel dykkermedisin. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
rover Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Sikkert en "dings" som treng i gulvvarne. Der sirkulerer vannet ganske sakte. Men, i båt raser det rundt i stor fart, og lavt trykk. Som i varmeapparatet i en bil. blir ingen mickrobobler der. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Det oppstår bobler i et varmeanlegg selvom det går "sakte". Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Mikroboblene oppstår idet vannet går igjennom varmeren. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Strannagutt Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 (redigert) Sikkert en "dings" som treng i gulvvarne. Der sirkulerer vannet ganske sakte.Men, i båt raser det rundt i stor fart, og lavt trykk. Som i varmeapparatet i en bil. blir ingen mickrobobler der. Hvorfor leser jeg om så mye luft i systemer da? Tviler på boblene blir født store.. Redigert 29.Oktober.2010 av Strannagutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 He he, de er først små bobleegg Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Ha,ha,... Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Mikroboblene oppstår idet vannet går igjennom varmeren. OK. Du har helt sikkert rett. Men er det et problem på båt? Jeg har hatt mange forskjellige båter over mange år, men har ikke oppdaget "problemet". Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 OK. Du har helt sikkert rett. Men er det et problem på båt? Det har ingenting med båt eller hus å gjøre. Dette er enkel fysikk. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
rover Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 Ja,ja. Men er det et problem i båt? Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 Luft i systemet er ofte et problem. Det har ingenting med om det er i båt eller hus.Men oppfattes det ikke som et problem, så er det jo ikke noe problem. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Dalton Svart 31.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2010 Har aldri hatt problemer med luft som "oppstår" kjølesystemet på noen av mine båter. De fleste motorer har luftemuligheter på høyeste vann-nivå, og luft tendenserer jo til å ville stige. Ikke noe jeg ville ha brukt penger på. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.