Jump to content

Microbobleutskiller i kjølesløyfe

Strannagutt

Recommended Posts

Nor-Gruppen

(Trykk så inn på microbobleutskiller til venstre)

Hei å hå godtfolk.

Leser mye forskjellige meninger om lufteproblemer i kjølesløyfer med vvb og varmeveksler.

Sjekk ut linken over. Dette er jo beregnet for vannbåren varme. Jeg har ikke spes kunnskap om produktet.

Så jeg tenkte at her inne er det sikkert noen kloke sjeler som har meninger om dette er en "problemløser" for folk med luft i rørene :)

Kjør debatt!

Den type utskiller er et must i en sentralvarme. Der stenger man av hele systemet og kjøre 0,5 til 1 bar trykk på. Deretter går de i årevis uten problemer. Disse er av bra kvalitet men dem er ikke billige. Om man ønsker seg lavere pris kan jeg anbefale dem fra Neptus. Dem er bra nok til fleste systemer.

Men til motor veit jeg ikke nok om til å uttale meg der.

Leser mye forskjellige meninger om lufteproblemer i kjølesløyfer med vvb og varmeveksler.

Javel?? Og hvor er det så til stadighet du leser om dette?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ja, jeg har ikke problemer selv. men leser mye på forum her for å få gode ideer.

Og jeg ser at det er en del som sier at de har problemer med luft ansamlinger ved f.eks vvb eller varmer som er monteret over motor\kjølesløyfe uttak.

Så jeg lurer på om dette er løsningen som skiller ut luft før de samler seg og setter "propp" i kjølesløyfen.

Om det finnes folk som har testet dette ut. Og har erfaringer på området.

Håper det er andre som skjønner problemet litt raskere nå..... :confused:

Sikkert en "dings" som treng i gulvvarne. Der sirkulerer vannet ganske sakte.

Men, i båt raser det rundt i stor fart, og lavt trykk. Som i varmeapparatet i en bil. blir ingen mickrobobler der.

Hvorfor leser jeg om så mye luft i systemer da? Tviler på boblene blir født store..

Redigert av Strannagutt (see edit history)

Har aldri hatt problemer med luft som "oppstår" kjølesystemet på noen av mine båter. De fleste motorer har luftemuligheter på høyeste vann-nivå, og luft tendenserer jo til å ville stige. Ikke noe jeg ville ha brukt penger på.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...