Kjetel Startet 30.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2010 Om ikke lenge så skal skuta mi hjem i hagen, for start på vinterprosjektene som skal utføres. Det første som skal skje er at motorene skal ut og motorrom/tanker osv. skal få en overhaling. I denne sammenheng så lurer jeg også på å bli kvitt TAMD41A indinaerrøyk effekten. Da trengs det ikke mindre en 12 nye sylinderforinger + diverse pakninger. Dette koster ganske mye penger, men er forsåvidt en ganske kurant og enkel jobb når først maskinene er ute. Da lurer jeg på hvor jeg skal begynne å jakte etter sylinderforinger? Er det noen land som vi vet at slike deler er mye billigere enn her hjemme?? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 31.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2010 Hvordan / hvorfor bli du kvitt "oppstartrøyken" med skifte sylinderforinger??? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 31.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2010 (redigert) Her er det vel snakk om å ombygning fra TAMD41A til TAMD41B. Etter hva jeg har lest så trenger du da komplette nye sylinder-kits, dvs. nye foringer, stempler, og nødvendige pakninger. Ombygningen medfører en økning i sylindrenes kompresjonsforhold som dermed gir bedre kompresjonsvarme og mindre røykutvikling. Du kan starte med å kikke på Marinepartsexpress.com der du vil finne komplette sylinder-kit som part #876261. Videre RPL gir et #876834, retail price: 589,97$/kit. For 12 stk. ca. 7080 $. OBS! Før evt. bestilling: Sjekk med marinepartsexpress om dette er riktige delenummer for ombygning fra 41A til 41B. Men i tillegg til skifte av sylinder og stempler så mener jeg du bør ombygge brennstoffventilene til to-trinns innsprøytning. Har ikke peil på hva som kreves til dette! Andre her inne vet sikker mere! Bjørn Redigert 31.Oktober.2010 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Kjetel Svart 1.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2010 Stemmer som du sier Mateco, øker kompresjonen og reduserer oppstartsrøyk, samt noe sur røyk når maskinene går på sakte. Nye komplette sylindrkit er nok løsningen, og jeg har tittet på Marinepartexpress sidene, men mistenker at det er mulig å tjene noen kroner på å ha en del diverse forhandlere og kontakte direkte for å få ett konkret tilbud. Mulig jeg drømmer, men håper ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 (redigert) Ta en tlf til Reko og hør med dem. www.reko.no mvh k.k Redigert 1.November.2010 av king kong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 Ville det ikke hvert en bedre løsning og pensjonert disse og satt inn noen nyere og sprekere?? Man får jo høvlig betalt for et sett brukte motorer.. Og bygge om til røykfrie 41er blir skjeldent som forventet og man føler ofte at jobben er litt bortkastet.. Ps du må bytte turboer også hvis du skal ha full ombygning mener jeg. Uansett lykke til Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.